• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,59%39 576,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.11.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ametiühing ja autoettevõtted otsivad palgakompromissi

Pinged maandas eelmisel nädalal aset leidnud kohtumine majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi ja riikliku lepitaja Henn Pärna valvsa silma all. Algatuseks kiideti kohtumisel ministri tublit tööd. Kuigi eelmises Logistikas kritiseeris AEL, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium on eelmisel aastal sõlmitud hea tahte lepingus jätnud omapoolsed punktid täitmata, oli AEL nüüd meelt muutnud. AELi direktor Villem Tori oli Juhan Partsi tööga suhteliselt rahul.
Ka ametiühingu liider Peep Peterson tunnustas ministeeriumit lepingus kokkulepitu elluviimise eest. "Eelmisel aastal sõlmitud kolmepoolne leping oli ikka väga kõva sõna," on Peterson ka täna veel rahul.
Ka AEL ja ETTA suutsid omavahel leevendada tekkima hakanud pinget. Vähemalt hakati taas suhtlema. Kui varem võis mõlemalt poolelt kuulda, kuidas teine pool ei ole saadetud kirjadele reageerinud, siis nüüd on kokku lepitud, et kompromiss palgaküsimustes üritatakse leida mitteametlike konsultatsioonide käigus. Kohtumisi nimetatakse mitteametlikeks konsultatsioonideks arvatavasti seetõttu, et AEL ei ole veel saanud üldkogult volitusi palgaläbirääkimiste alustamiseks ametiühinguga. AELi üldkogu peetakse novembri lõpus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peterson loodab transpordisektori töötasude järgmise aasta miinimumtariifides AELiga kokkuleppele jõuda detsembri esimese poole jooksul.
Praegu pole kõige tähtsam enam palganumber, vaid see, et inimestel säiliksid töökohad.
See peaks inimeste teadvusesse jõudma. Võib-olla tooks isegi palkade vähendamine inimestele rohkem kasu kui üldse ilma rahata koondamised või töötuks jäämised.
Paljudes sfäärides, näiteks kaubaveos, ongi küsimuseks just töö säilitamine. Ühistransport on veidi teistsuguse iseloomuga, aga olukord on ka siin muutunud.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele