• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.11.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sisutühi Eesti transporditurg

Vaatasin viimase kahe aasta autotranspordi- ja ekspedeerimisfirmade TOPide esikolmiku firmadest kirjutatud lugusid. Kurb tõdeda, et Eesti autotranspordi- ja ekspedeerimissektori keskmise suurusega kiirelt rikastunud ettevõtetest jääb sisutühi mulje.
Kahe aasta TOPide 12st esikolmiku ettevõttest vaid kuus on nõustunud mingitki informatsiooni andma. Neist kuuest on 1-2 ettevõtet suutnud oma edukuse põhjuseid mingil määral analüüsida. Ülejäänutes tänatakse töötajaid ja üritatakse reklaamida tooteid.
Jääb mulje, et ettevõtete juhtidel puudub analüüsivõime. Peamine analüüs, mida transpordisektori ettevõtetelt kuuleb, on hindade omavaheline seosetus - kütusehinnad tõusevad, veohinnad ei tule järele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Millal me aga kuulsime mõnda transpordifirma juhti viimati rääkimas mõnest uuenduslikust lahendusest, mis firmale edu tõi? Novembris lõppenud aasta logistikateo konkursi finaalis oli vaid kolm logistikaettevõtet. Kuid logistika ei koosne ainult kütusehinnast. Seda tõestavad tegelikult logistikaettevõtete potentsiaalsed kliendid. Viimaste aastate logistikateo parimatest töödest võime lugeda, kuidas on suuremate või väiksemate ümberkorraldustega parendatud protsesse. Täpselt osatakse välja tuua, kust kui palju efektiivsust on saavutatud.
Transpordifirmade edetabelite tipus troonivad keskmise suurusega ettevõtted, kelle varasemad väikesed käibed Eesti tarbimishullus kiirelt mitmekordistas. Kuidas see juhtus ja kas nad ise ka sellele kaasa aitasid, ettevõtte juhid vastata ei oska.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele