• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,2%8 767,74
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 27.11.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Säästlik prügiauto laeb pidurdades akusid

Seeriatootmisse jõuavad masinad järgmisel aastal, Eestis hakkavad esimesed hübriidprügiautod sõitma 2010. aastal.
"Hübriidauto eelis võrreldes tavaliste prügiautodega on tunduvalt väiksem kütusekulu , väiksem müratase ning keskkonnasäästlikkus," rääkis Ragn-Sellsi ärijuht Agu Remmelg.
Ettevõtte tootmisjuhi Elmo Meieri sõnul on hübriidprügiveoki mootor kombineeritud elektrimootorist ja diiselmootorist. "Veok kasutab kuni 20% vähem kütust," märkis Meier.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Väiksem kütusekulu tähendab ka väiksemat heitgaaside hulka - CO2 eraldub mootori töötamisel tavalisest 15-30% vähem."
Sõites kiirusega kuni 20 km/h, kasutab auto elektrimootorit, suurematel kiirustel on jõuallikaks diiselmootor. Auto pidurdamisel tekkivat energiat kasutatakse akude laadimiseks. Kuna töö eripära tõttu peatub ja kiirendab prügiveok sageli, siis on selline süsteem efektiivne. Veoki peatumisel jääb ka diiselmootor automaatselt seisma.
Autor: ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele