• OMX Baltic0,05%300,5
  • OMX Riga1,04%889,18
  • OMX Tallinn0,07%2 059,67
  • OMX Vilnius−0,17%1 195,97
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,34%8 788,81
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,03
  • OMX Baltic0,05%300,5
  • OMX Riga1,04%889,18
  • OMX Tallinn0,07%2 059,67
  • OMX Vilnius−0,17%1 195,97
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,34%8 788,81
  • Nikkei 2250,39%38 942,07
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,03
  • 19.12.08, 12:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EA president: reisijad koondamise pärast ei kannata

Estonian Airi 63 töötaja koondamine ei puuduta juba lennupileti ostnud ja tulevikus lendavaid kliente, ütles lennufirma president Andrus Aljas.
"Koondamine on seotud üldise nõudluse vähenemisega ja firma töö kohandamisega vastavalt turul toimunud muutustele. Kõigi tehtavate muudatuste eesmärgiks on firma ja tema konkurentsivõime tugevdamine," selgitas Aljas.
Tema sõnul on Rahvusvahelise Lennutranspordi Ühenduse IATA juht Giovanni Bisignani nimetanud praegust aastat lennundussektori jaoks erakordselt raskeks kriisiaastaks. Seda mõjutavad ühelt poolt suured kütusehinna kõikumised ning teiselt poolt majanduslangusest tingitud lennureisijate arvu langus, märkis Aljas.
"Prognooside kohaselt jätkuvad lennunduses keerulises ajad ka lähiaastatel. Seega tõotab järgnev aasta tulla raske kogu lennundussektorile ja see eeldab tarka tegutsemist, et madalseisust tugeva tegijana välja tulla," põhjendas president koondamisotsust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Aljase sõnul lahkuvad 63 koondatut etevõttest jaanuari ja veebruari jooksul. "Koondamine puudutas kogu ettevõtet ning sellepärast teisi töökohti meil pakkuda ei ole. Koondamine tuli kaalumisele alles viimase võimalusena, kui kõik teised võimalused olid läbi analüüsitud," tunnistas firmajuht.
Milliseks hindab Aljas lennufirma 17 koondatava piloodi töösaamisvõimalusi Eestis? "Estonian Airi töötajad on omal erialal kõrgelt kvalifitseeritud. Olukorras, kus enamus ettevõtteid vähendavad tegevusmahtusid, on erialase töö leidmine keeruline," tunnistas ta.
Kolmapäeval tegi Estonian Airi esimene Boeing 737-500 (nimega Koit) oma viimase lennu Estonian Airi värvides. Koit teenis lennufirmat 14 aastat. Teine samal ajal Estonian Airi tellimusel valminud Boeing 737 (Hämarik) lendab lennukompaniis järgmise aasta märtsini ja tagastatakse seejärel samuti omanikule.
Praegu lendab Estonian Air Tallinnast otse 16 Euroopa sihtpunkti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele