• OMX Baltic−0,26%293,54
  • OMX Riga−0,66%910,33
  • OMX Tallinn−0,23%1 959,76
  • OMX Vilnius−0,11%1 232,6
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 1000,12%9 206,38
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,45
  • OMX Baltic−0,26%293,54
  • OMX Riga−0,66%910,33
  • OMX Tallinn−0,23%1 959,76
  • OMX Vilnius−0,11%1 232,6
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 1000,12%9 206,38
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,45
  • 23.07.09, 16:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford tegi võimsa tulemuse

Ford sai teises kvartalis 2,26 miljardi dollarilise puhaskasumi, kui arvestada võla vähendamisega seotud erakorralist tulu, kirjutab Bloomberg.
Kui erakorralised tulud kõrvale jätta, teenis USA edukaim autotootja 638 miljoni dollarilise kahjumi. Kahjum aktsia kohta on 21 senti, samas kui analüütikud ootasid kahjumiks 50 senti aktsia kohta.
Kodumaine müük langes 33 protsendi jagu, mida on samuti vähem kui näiteks General Motorsi 40- ja Chrysleri 46protsendiline kukkumine. See aitas tõsta Fordi turuosa USAs 16,1 protsendini, millega võistleb teise koha pärast Jaapani autotootja Toyotaga.
Fordi juht Alan Mulally on kõvasti vaeva näinud raha väiksema kulutamise nimel ning töötanud seetõttu muuhulgas tehaste ja inseneritööde efektiivistamise kallal. Ta strateegia näeb ette toodangumahtude kasvatamist, kui USA autoturg hakkab taas pead tõstma ning viib Fordi taas kasumisse aastaks 2011.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oluline konkurentsieelis teiste suurte autotootjate GM ja Chrysleri ees – USA valitsuse abist keeldumine ja pankrotist hoidumine – aitasid autotootjal maikuus müüa 345 miljonit aktsiat, millega teeniti 1,6 miljardit dollarit.
Endiselt püüab Ford müüa Rootsis, Göteboris baseeruvat Volvot, et lisaraha teenida. Kinnitamata andmetel ulatub potentsiaalne müügihind 2 miljardi dollarini, mis on vähem kui kolmandik Fordi poolt makstud summast kümme aastat tagasi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele