• OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,01%893,06
  • OMX Tallinn0,09%2 070,66
  • OMX Vilnius0,26%1 205,63
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • OMX Baltic0,25%300,76
  • OMX Riga0,01%893,06
  • OMX Tallinn0,09%2 070,66
  • OMX Vilnius0,26%1 205,63
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,36%8 791,23
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,94
  • 23.07.09, 16:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ford tegi võimsa tulemuse

Ford sai teises kvartalis 2,26 miljardi dollarilise puhaskasumi, kui arvestada võla vähendamisega seotud erakorralist tulu, kirjutab Bloomberg.
Kui erakorralised tulud kõrvale jätta, teenis USA edukaim autotootja 638 miljoni dollarilise kahjumi. Kahjum aktsia kohta on 21 senti, samas kui analüütikud ootasid kahjumiks 50 senti aktsia kohta.
Kodumaine müük langes 33 protsendi jagu, mida on samuti vähem kui näiteks General Motorsi 40- ja Chrysleri 46protsendiline kukkumine. See aitas tõsta Fordi turuosa USAs 16,1 protsendini, millega võistleb teise koha pärast Jaapani autotootja Toyotaga.
Fordi juht Alan Mulally on kõvasti vaeva näinud raha väiksema kulutamise nimel ning töötanud seetõttu muuhulgas tehaste ja inseneritööde efektiivistamise kallal. Ta strateegia näeb ette toodangumahtude kasvatamist, kui USA autoturg hakkab taas pead tõstma ning viib Fordi taas kasumisse aastaks 2011.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Oluline konkurentsieelis teiste suurte autotootjate GM ja Chrysleri ees – USA valitsuse abist keeldumine ja pankrotist hoidumine – aitasid autotootjal maikuus müüa 345 miljonit aktsiat, millega teeniti 1,6 miljardit dollarit.
Endiselt püüab Ford müüa Rootsis, Göteboris baseeruvat Volvot, et lisaraha teenida. Kinnitamata andmetel ulatub potentsiaalne müügihind 2 miljardi dollarini, mis on vähem kui kolmandik Fordi poolt makstud summast kümme aastat tagasi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 18 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele