• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 04.08.09, 17:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu abilinnapea: lennuliinide teavituskampaania kodanikualgatuse korras

Edu sünnib ikka koostöös ja tegelikult on lendamine kõigi tartlaste ja lähiregiooni inimeste huvides, põhjendas Tartu abilinnapea Karin Jaanson, miks linnavalitsus on lennuliinide promomiseks palunud abi ettevõtjatelt ja omavalitsustelt.
Jaanson võrdles teavituskampaaniat omamoodi kodanikualgatusega. „See on ju meie kõigi huvides,“ rääkis Jaanson. „Lennuliinide avamised sattusid majanduslikult raskesse aega ja seetõttu on eriti oluline iga reisija lennuki pardal, et need lennukid liinidele ikka lendama jääksid.“
Jaanson rõhutas, et kui on nõudlust reiside järele, siis lennufirmad tihendavad ka lennugraafikuid. „Kui Estonian Air käis esimest korda ettevõtjatele oma lennugraafikut tutvustamas, oli palju nurinat graafiku sobivuse osas,“ meenutas Jaanson. „Kui reisijaid on vähe, siis on väga raske koostada graafikuid, mis rahuldaks üheaegselt näiteks nii turiste kui ettevõtjaid. Meie huvides on, et mida rohkem on reisijaid, seda tihedam on lennugraafik ja paremad valikud.“
Tartu linnavalitsus saatis eile ettevõtluse osakonna ettevõtjate meililistis olevale 2200 ettevõtjale palvekirja edastada kõikidele oma olulistele koostööpartneritele nii välis- kui kodumaal kasulikku informatsiooni lennureisi võimalikkuse kohta. Kirjale olid lisatud lingid inglise-, rootsi- ja eestikeelse infokirjaga, mis tutvustavad lennugraafikuid, samuti Tartu ja Tartu lennuvälja vahelise bussimarsruudi graafikut ning taksofirmade kontaktnumbreid ja kilomeetrihindu. Teatavasti avas Air Baltic 3. juulil lennuliini Riia-Tartu-Riia ja AS Estonian Air alustab 24. augustil lendudega marsruudil Tartu-Stockholm-Tartu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jaanson ei nõustunud väitega, justkui teeks linnavalitsus lennufirmadele tasuta reklaami. „Me promome sihtkoha atraktiivsust,“ rõhutas Jaanson. „Et inimesed lendaksid Tartusse, peab olema põhjus. Teatud põhjused eksisteerivad iseenesest, aga teatud põhjused tuleb tekitada. Ja just turismivaldkond on see, kus neid põhjuseid tekitatakse näiteks spetsiaalseid pakette luues ja piirkonna atraktiivsuse kohta infot levitades.“
Jaansoni sõnul on nad seetõttu näiteks kokku saanud Lõuna-Eesti turismiettevõtjatega. „Et nad mõistaksid, et tegemist on täiesti uue võimalusega,“ lausus Jaanson. „Et kui neljapäeval lennuk tuleb ja pühapäeval ära läheb, siis saaksid nad oma tegevust kohandada vastavalt lennugraafikuga ning pakkuda turistidele vastavat paketti.“
Samuti promob Tartu kui üks Eesti konverentsibüroo asutajaliige Tartut atraktiivse konverentsi sihtkohana. „Üksinda maailmas täna end nähtavaks teha on väga raske ja seetõttu on konverentsibüroo põhiülesanne otsida üles neid assotsiatsioone ja organisatsioone, kes korraldavad oma konverentse erinevates maailma paikades,“ lisas Jaanson.
Jaansoni andmeil on linnavalitsus seoses lennuliinide käivitamisega eraldanud Tartu lennujaamale eelarvekulude katteks kokku 0,7 miljonit krooni, millest 0,2 miljonit krooni eraldati reservfondist. „Lisaks oleme reservfondist eraldanud 45 000 krooni kodukülje Visit Tartu tõlkimiseks rootsi keelde,“ täpsustas Jaanson. „Rootsi on meie suur sihtturg. Rootslased armastavad Tartut ja tahaksid siia tulla, aga nende jaoks on see tulek olnud seni keeruline.“ Jaansoni sõnul valmib rootsikeelne netilehekülg hiljemalt 24. augustiks ehk päevaks, mil Estonian Air avab Tartu-Stockholmi lennuliini.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele