• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 25.08.09, 13:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu lennuväljalt saab reisida juba kahes suunas

Eile õhtul maandusid Tartu lennuväljal esimesed 15 reisijat Stockholmist, pool tundi hiljem lennutas Estonian Air 20 inimest Rootsi – see on Tartule juba teine otseliin välismaale.
Tegelikult algasid regulaarlennud Tartusse juba 3. juulil, kui airBaltic avas lennuliini Riia-Tartu-Riia. Kahe linna vahet lendab 46kohaline Fokker 50 ja õhusõit kestab 50 minutit. Tartu ja Stockholmi vahet lendab 33kohaline Saab 340 ning lennuks kulub poolteist tundi. Mõlemad lennukid lendavad neli korda nädalas.
ASi Tallinna Lennujaam Tartu lennujaama juhataja Rein Margi kinnitusel plaanib airBaltic hakata 26. oktoobrist lendama Riiast Tartusse iga päev. "Nad näevad, et nõudlust on, sest augustis on reisijate arv kasvanud, ja septembris, kui ülikoolides algab õppetöö, kasvab ilmselt veelgi," ütles ta.
Eilse päeva seisuga oli Riiast Tartusse saabunud 276 reisijat ja lahkunud 383 reisijat. "Kui juulikuus oli täituvus kuni 34 protsenti, siis augustis on see juba kuni 58 protsenti," sõnas Mark. "Loodan, et ka Estonian Airi lendude täituvus hakkab jõudsalt kasvama ja usun, et regulaarliinid Tartust hingusele ei lähe," lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Margi sõnul palkas maapealse teeninduse eest vastutav AS Tallinn Airport GH regulaarlendude teenindamiseks Tartu lennuväljal alates 3. juulist neli inimest. "Kolm neist on lennukolledži lõpetajad ja üks on endine lendur, Lufthansas töötanud inimene," rääkis ta.
Tartu lennujaamas teenindatakse reisijaid praegu ajutistes ruumides, terminali rekonstrueerimise tähtaeg on 30. september. Uus terminal võimaldab korraga teenindada kuni sada inimest.
Esimene katse käivitada Tartu Ülenurme lennujaamast regulaarlennud tehti 1994. aastal, kui avati liin Tartu-Tampere. Paraku katkes hea idee tollal reisijate vähesuse tõttu juba pärast viiendat lendu. Võib-olla pole regulaarlennud Tartust Soome siiski enam mägede taga, sest põhjanaabrite Finncom Airlines tundis mullu asja vastu huvi.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 26 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele