Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Omanäolise kingi leiab disainipoest
Nii lähedastele kui ka firmakingitusena sobib alati kinkida kunstnike disainilahendusi - valgusteid, ehteid, maalikunsti. Alati sobib ka käsitöö, mis ei pea sugugi olema vaid traditsioonilised villased sokid, kindad, mütsid ja sallid. Uuenduslikumal kingitegijal on võimalus valida sobiv kingitus isevalmistatud seepide, kehahooldusvahendite ning miks mitte ka isetehtud personaalse parfüümi seast.
Äripäev pakub välja viis kohta, kust otsida põnevaid kingitusi.
Kingitus ei pea olema kallis, aga see peaks olema personaalne, leiab psühholoog Voldmar Kolga.
Voldemar Kolga sõnul on kingitusel alati sümboolne tagamõte. "Kui midagi kingitakse, oodatakse vastuteenet, nii et alati polegi hea kingitust vastu võtta," sõnas Kolga.
Aga kui nimetatud hüpotees kõrvale jätta, on ju väga tore, kui ettevõte leiab raskel ajal võimaluse töötajatele või mis veelgi toredam klientidele kingitusi teha. "See näitab ettevõtte suuremeelsust," rääkis Kolga.
Kolga sõnul ei pea kingitus olema üldse suur ega kallis. "Kõige kehvem kingitus on minu arvates raha ja seejärel kinkekaardid," sõnas ta.
Meie aeg on väga pragmaatiline. Aga kingitus võiks siiski olla individuaalne. "Eesti kesmine ettevõte on ju väike, on võimalik veidi mõelda ja teha kõigile töötajatele personaalne kingitus lähtuvalt töötaja huvidest," sõnas Kolga.
Isegi suures organisatsioonis on juhil võimalik töötaja otsese juhi käest välja uurida, mis ühele või teisele inimesele meeldib. "See näitab töötajale, et juht teab ja mõistab teda," rõhutas Kolga.