• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 17.12.09, 10:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustuse riskikoefitsiendi kadumine poliisilt ei mõjuta hinda

ERGO loobub liikluskindlustuse riskikoefitsiendi näitamisest poliisil 01.01. 2010, sest see annab vaid osalist infot tariifi kujunemise aluste kohta ja eksitab tarbijaid, kuid liikluskindlustuse hinda see ei mõjuta, teatas ERGO. 
Liikluskindlustuse praktikas on kindlustusmakse arvutamisel juba mitmeid aastaid kasutusel igal seltsil oma reeglid. Seetõttu on riskikoefitsiendi arvutamise alused seltsiti erinevad ja andmed pole võrreldavad.
ERGO kindlustusdirektor Andres Konsapi sõnul ei ühti erineva metoodika kasutamise tõttu ERGO enda kasutuses olevad ja LKFi poolt poliisil näidatavad riskikoefitsiendid. „See tähendab, et hetkel arvestame liikluskindlustuse tariifi seltsi andmete alusel, kuid poliisil kuvame LKFi andmeid. Sellest tulenevalt on riskikoefitsiendi näitamine tarbijat eksitav,“ leiab Andres Konsap.
Samas ei muutu Andres Konsapi teatel riskikoefitsiendi poliisilt kadumisega ERGO liikluskindlustuse tariifid ega ka tariifikujundamise senine põhimõte, et kahjudeta sõites makse väheneb ja kahjude korral suureneb.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ERGO kasutab jätkuvalt tariifi arvestamisel järgmisi näitajaid:
1) sõiduki liik ja sõiduki kasutamise otstarve (sõiduauto, mootorratas, veoauto, buss jms);
2) sõiduki kasutamise peamine piirkond – sõiduki registreerimistunnistusele kantud kindlustusvõtja aadress või sõiduki kasutamisel rendilepingu alusel registreerimistunnistusele kantud rentniku või vastutava kasutaja aadress;3) sõiduki tehnilised omadused – mootori võimsus (kW), veoauto ja haagise registrimass, bussi istekohtade arv. Mida väiksema mootorivõimsusega, registrimassiga või bussi istekohtade arvuga on sõiduk, seda soodsam on kindlustusmakse;4) sõiduki mark ja mudel. Mida harvemini satub sõiduk liiklusõnnetusse, seda soodsam on kindlustusmakse;5) kindlustusvõtja vanus. Erineva vanusega kindlustusvõtjatel on liikluses osalemisel erineva riskitase. Statistiliselt põhjustavad nooremad juhid rohkem kahjusid kui vanemad. Seetõttu on ka kindlustusmakse noorematel juhtidel mõnevõrra kallim kui vanematel juhtidel.6) kindlustusajalugu, mis kehtib igale konkreetsele sõiduk-isik paarile ja näitab, milline on konkreetse sõiduki vastutava kasutaja riskitase tulenevalt kindlustamise ja kahjujuhtumite ajaloost.
Et teha liikluskindlustuse arvestamise aluseks olevad andmed kindlustusvõtjatele paremini nähtavaks, avaneb autoomanikel jaanuari keskpaigast, 15.01.2010 võimalus tutvuda oma sõiduki kindlustusajalooga www.lkf.ee või www.riik.ee portaalis.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele