Kui paljud Eesti ettevõtted muutsid mullu hinna- ja palgakujunduse põhimõtteid, siis mitmete monopolistliku turukorraldusega teenuste hindades korrektsioone ei toimunud, ütles Eesti Panga ökonomist Martin Lindpere.
Eelmise aasta kolme kvartali keskmisena langes hulgikaubanduse ettevõtete kaubanduslik marginaal ehk juurdehindlus pea kahe protsendipunkti võrra, jaekaubanduses jäi aga samaks, märkis Lindpere.
Eraldi tasub välja tuua toiduaineid, kus jaekaubanduse marginaal tõusis väikekauplustes aasta esimese üheksa kuuga nelja protsendipunkti võrra, seevastu hulgikaubanduses alanes samas ulatuses, rääkis ta. Seega ei jõudnud hinnalangus täies ulatuses lõpptarbijani, lisas Lindpere.
Aasta keskmisena kallines ühtlustatud tarbija ostukorvi maksumus 0,2% võrra, Eesti Pank ootas eelmise aasta kevadprognoosis 2009. aastaks 0,5%-list odavnemist. "Sügisprognoosis korrigeerisime suvel aset leidnud maksutõusude tõttu seda hinnangut ülespoole, oodates 0,1%-list hindade tõusu," sõnas Lindpere.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eesti Panga sügisprognoosi kohaselt jääb ühtlustatud tarbija ostukorvi maksumus 2010. aastal mullusega ligikaudu samale tasemele. "Aset leiavad küll mitmed maksutõusud, kuid teenuste sektoris ootame hindade kohandumise jätkumist. Väliskeskkonnas on riskid toorainete kallinemise suunas," kinnitas ökonomist.
Statistikaameti andmeil tõusis detsembris tarbija ostukorvi maksumus 0,1 protsendi võrra ning aastatagusega võrreldes oli ostukorv 1,7% odavam.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!