ASi Tallinna Sadam juhatuse esimees Ain Kaljurand pidas 25% kasvu jaanuaris erakordseks, kuid tõusutrendi jätku kindlustavaks. "Kasv tulenes paljuski sellest, et sadamast tehti siis kolme suure laevaga söe väljavedu," selgitas ta jaanuari kasvunumbri kujunemist. Ilma nende laevadetagi oleks tulnud ka kasv, kuid väiksem, lisas ta.
"Meie eelised - hea navigatsioon, sügav sadam - hakkasid taas mõjule pääsema," märkis Kaljurand ja lisas, et hoolimata majanduskriisist tehakse sadamas pidevalt arendustöid. Samas on veel vaja tema sõnul ka jääolud ja nendega hakkama saamine enda kasuks pöörata.
"Kaubamahtude trend on tõusujoones - see on kindel," märkis Kaljurand. Milliseks kujunevad veebruari ja järgmiste kuude kaubamahud, on raske öelda. "Ma ei usu, et see kasv tuleb 25%, see näitaja on tingitud ikka eriolukorrast, kuid tõus jätkub," sõnas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sillamäe sadama omanikule, Silmet Grupp ASi juhatuse esimehele Tiit Vähile valmistas Tallinna Sadama jaanuari tulemus heameelt. "Rõõmustan, et Tallinna Sadama jaanuari kaubakäive kasvas 25%. Õnnitlen Tallinna Sadamat ja Ain Kaljuranda," tunnustas Vähi. "Arvan, et see on sadama juhatuse tulemuslik töö," lisas ta.
Edasise kasvu suhtes Vähi siiski optimistlik pole. "Selle aasta prognoosimisel kahtlen, kas Tallinna Sadama aasta kaubakäibe maht kasvab 25%. Küll aga olen kindel, et Sillamäe Sadama selle aasta kaubakäive kasvab 25%," märkis ta enda ettevõtte kohta.
Kaubavoogude lastiliikide lõikes oli jaanuaris Tallinna Sadamas suurim tõusja puistlast kasvuga 298%. Teine suur kasvaja oli 54protsendise hüppega segalast. Konteinerite vedu suurenes jaanuaris 17%.
Võrreldes aasta varasemaga on Tallinna Sadama import paisunud selle aasta jaanuaris poole, eksport enam kui kümnendiku, transiit veerandi võrra, ilmnes ettevõtte majandusnäitajatest. Seevastu rannavedu kuivas üldse kokku: aasta eest jaanuaris oli selle maht 13 800 tonni, tänavu null.
Läti sadamad pidid jaanuaris vastu võtma 10,4%-lise kaotuse. Riias vähenes kaubamaht 15,6% ja Ventspilsis 10%. Vaid Liepaja - suuruselt Tallinna ja teiste Läti sadamate kõrval väikseim - kasvatas kaubavooge 24,6%.