• OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • OMX Baltic0,00%0,00
  • OMX Riga0,00%0,00
  • OMX Tallinn0,00%0,00
  • OMX Vilnius0,00%0,00
  • S&P 5000,00%0,00
  • DOW 300,00%0,00
  • Nasdaq 0,00%0,00
  • FTSE 1000,00%0,00
  • Nikkei 2250,00%0,00
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,00
  • GBP/EUR0,00%0,00
  • EUR/RUB0,00%0,00
  • 23.02.10, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Õlletootjatel oli hea kasumiga aasta

Maailma võimsamad õlletootjad ei pea eelmise aasta tulemusi vaadates küll väga raskelt ohkama, sest nii Heineken kui Carlsberg teenisid analüütikute ootuseid ületanud kasumid.
Maailmas suuruselt kolmanda õlletehase Heinekeni amotisatsiooni- ja ühekordsete kulude eelne kasum kasvas eelmisel aastal 4,9 protsenti, 1,06 miljardile eurole (16,58 miljardit krooni), mis hüppas kerge jalaga üle analüütikute 1,02 miljardi eurosest ootusest, vahendab Bloomberg.
Heineken kärpis eelmisel aastal 155 miljoni euro (2,4 miljardi krooni) eest kulusid tehaste sulgemise ja administratsioonikulude vähendamise teel. Langeva Suurbritannia turu mõju tasandas ka 2008. aastal üle võetud õlletootja S&N ost. Õllemüük kasvas arenevatel turgudel nagu Aafrika ja Aasia, aga vajusid Lääne-Euroopas 5% ja Ameerika mandril 8,9%, kui tarbijad pöördusid odavamate markide juurde. Sel aastal ootab Heineken väiksemat õlletarbimist.
Saku Õlletehase üle võtnud Carlsberg kasvatas eelmisel aastal ühekordsete kulude eelset kasumit 18%, 9,39 miljardi Taani kroonini (19,7 miljardit Eesti krooni) ning lõi sellega analüütikute 9,36 miljardi Taani kroonist prognoosi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Carlsberg teenib oma kasumist umbes 45% Venemaalt oma Baltika üksusest. See on ettevõtte meie idanaabri turule väga tähelepanelikult vaatama pannud, sest Venemaal hakkas 1. jaanuarist kehtima 200protsendiline õllemaks, et vähendada alkoholitarbimist.
"Venemaa selle aasta väljavaated õlleturul on Carlsbergi jaoks kriitilise tähtsusega," märkis ka Sanfor C. Bernsteini analüütik Trevor Stirling Bloombergile. Ta lisas, et õlletootja müük Venemaal võib sel aastal langeda 10% jagu turu 15%-lise languse kõrval tänu vähem hinnatundlikule Baltikale.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele