• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,12%39 833,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,33
  • 06.05.10, 19:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaal tekkis äkitselt uute autode defitsiit

Venemaal napib suuremat osa populaarseid automudeleid, mille tulemusel tuleb mõnda marki sõidukit oodata kuni kaheksa kuud, kirjutas Vedomosti.
AvtoVazi klassikalisi mudeleid tuleb ostjal oodata kolm kuud, Renault Sanderot ja  Loganit aga isegi viis kuni kaheksa kuud. Moskvalased saavad suurema osa Opeli ja Chevrolet mudeleist kätte alles kolm kuud peale tellimist.
Autokaupmehed seletavad defitsiiti nõudluse järsu kasvuga, mis tekkis kohe pärast riikliku utiliseerimisprogrammi väljakuulutamist.
Autotööstused on hakanud tegema laupäevakuid, kuid see pole nõudlust leevendanud. Laupäevakuid korraldab näiteks Renault, kuid aasta lõpuni toota plaanitud Sanderod ja Loganid on kõik juba ostjad leidnud. Praegu kaalub ettevõte tootmise korraldamist kahes vahetuses, kui aga ka see otsjate nälga sügiseks ei kustuta, läheb tootmine lahti kolmes vahetuses.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Järjekordade tekkimise teiseks oluliseks põhjuseks peab Vedomosti välismaiste sõidukite sisseveo piiramist. Just selle tõttu tuleb Passat CCd oodata praegu kuus kuni seitse kuud, Audi Q5-t kuus kuud, Mercedes-Benz GLi neli kuud ja Land Rover Freelanderit kaks kuud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele