Silvia Viidik • 28. september 2010 • 2 min
Jaga lugu:

Tahvlibuum on ikka kuum

Esmaspäeva õhtul sai ka Research In Motion (RIM) maha oma tahvelarvutiga, umbes viis kuud pärast tehnoloogiamaastiku lipulaeva Apple'i sama klassi seadeldist.

RIMi tahvelarvutil PlayBook on seitsmetolline puutetundlik ekraan ja kaamerad nii ees- kui ka tagaküljel. Arvuti operatsioonisüsteemiks on valitud RIMi sel aastal ülevõetud QNX Software Systemsi valmistatu - ettevõtte platvormidel töötavad ka autod kui tuumareaktorid. Süsteemi on ka rakenduste arendajad kiitnud - ta on paindlikum RIMi eelmisest variandist ning toetab ka Adobe Flashi tehnoloogiat.

RIMi juhatuse liige Mike Lazardis rääkis tahvlikest tutvustades, et tegemist on äriklassi seadmega - ilmselt viitena BlackBerry kõrgele staatusele eeskätt finantsmaailma inimeste seas. Siiski toetab uus operatsioonisüsteem ka väga kvaliteetsete videomängude mängimist, mis väsinud äriinimese kiiresti jälle ellu äratama peaks.

Seadmega ei paistagi erilist muret olevat, kui välja arvata asjaolu, et see tuleb USAs müüki alles uuel aastal ning muu maailm ei peaks sellest enne teist kvartalit üldse unistama. Siililegi selge, kõigi jaemüüjate jaoks õndsaim aeg aastas - jõuludeaegne pühadeperiood - on selleks ajaks juba möödas.

Üldse tundub mulle, et suured tehnoloogiaettevõtted, kes kipuvad üksteist jäljendama, ei pruugi olla õigel teel. Enim teenib nähtavasti kõige esimene looja (tuletagem meelde, et enne Apple'i iPadi välja tulnud Amazoni Kindle polnud tahvelarvuti, vaid raamatulugeja) ja teised longivad oluliselt väiksemate müüginumbritega lihtsalt sabas. Kas tõesti on millegi uuendusliku loomiseks vajalikku vaimujõudu vaid ühel ettevõttel? Loomingulisi ideepildujaid peaks olema ju igas sedavõrd suures tehnoloogiafirmas. Siis oleks meil võib-olla Apple'i tahvelarvuti kõrvale pakkuda näiteks arvuti, mille prilliklaasidelt nähtavaid funktsioone saab kinnastega juhtida või midagi muud esialgu ebareaalsena näivat.

Muidugi on ka iga tahvelarvuti omamoodi natuke erinev ja ilmselt tuleb kõigile uutele seadmetele kiiresti konkurendid juurde tekitada ka tarbijate huvides, aga praegu paistab väga edukas olevat peamiselt esimene tegija.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt