• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 07.10.10, 12:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lihatööstur: täiesti absurdne jutt!

Eestimaise lihatööstuse A-Vorst üks omanikest Mart Eluri ütleb, et Stefan Andressoni arvamus - "ärge eelistage kodumaist!" - on rumal, sest kodumaine kaup on alati värskem ja kohaliku ostja maitsemeelele sobivam.
"Ärge eelistage kodumaist... See ei ole normaalne! Absurdne jutt! Kodumaist kaupa peaks eelistama juba ainuüksi seetõttu, et see on alati värskem, puhtam, vähemate säilitusainetega kui kaugelt siia jõudnud kaup. Poola toodetest ma üldse ei räägi, aga ka Leedu ja Läti kaup on Eesti turul. See on küll odavam, kuid näiteks mitmed Läti tootjad teevad praegu nii väga kõva dumpingut, et üldse ellu jääda," räägib Eluri.
Anijas asuva pisitööstuse omanik ütleb, et on huvi pärast ise järele proovinud ka mitmete välismaisete tootjate lihakauba, kuid alati eestimaise juurde tagasi pöördunud.
"Kui seesama välismaine vorst või sink oleks sama kvaliteetne kui Eesti kaup, maksaks ta poes märksa rohkem kui kohalik toodang. Igal juhul oleks nii, sest tööjõu-ja maksukulu on mujal kõrgem," viitab Eluri asjaolule, et Eestis siiski ei müüda sageli head või väga head võõramaist toodangut.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas kurdab ta, et praegu ostavad tarbijad peamiselt ainult kampaaniahindadega tooteid.
"Maximas on tavakauba ja kampaaniamüügi vahe ikka paar-kolmkümmend korda. Selveris on vahe väiksem. Stockmann aga ei ole meie odavamat sortimenti üldse müüki võtnud. Seal on ainult kallim kaup letis," kirjeldas lihatööstur erinevate kaupluste valiku ja hinnapoliitikat.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele