Milline on Muuga sadama turuosa konteinerite ümberlaadimises ja sadamateenuste pakkumises? Kuidas on see turuosa sel aastal muutunud?
Meie regioonis on Muuga CT konteinerite käitlemise osakaal umbes 5-6 protsenti. Liidrirollis püsib ka sel aastal Peterburi sadam. Lähinaabritest on Läti suutnud oma turuosa pisut kasvatada, Soome mitte.
Miks Transiidikeskus teenis 2009. aastal 85% vähem puhaskasumit kui aasta varem? Millised on tänavused kasumiprognoosid?
Kes meist ei mäletaks, mis toimus kogu maailma majanduses 2009. aastal. Kasumi vähenemine oli meilgi seotud ülemaailmse kaubamahtude vähenemisega. Sel aastal on lähtuvalt kaubamahtude taastumisest loota ka kasumi taastumist.
Kas vastab tõele, et Transiidikeskus on müügis ja juhul, kui uue konteineriterminali enda kätte saate, tõuseb Transiidikeskuse müügihind 500-700 miljoni kroonini?
Ei vasta tõele. Keegi püüab järjekindlalt valeinformatsiooni levitada või loodab tõesti, et see nii on. Vahel on meilgi tekkinud tunne, justkui tahetakse kusagilt survestada Transiidikeskust oma aktsiaid müüma. Meie oleme oma praeguse tegevuse ja selle tulemustega rahul ega näe põhjust, miks peaksime oma aktsiaid müüma. Transiidikeskuse ASi strateegia on üles ehitatud pikaajalistele kavadele omada ja opereerida sadamaterminale. Siit ka meie huvi Muugale ehitatud konteineriterminali laienduse vastu. Esialgu tähendab selle laienduse kasutuselevõtt meile pigem kulu, kuna laiendus pole veel kaugeltki valmis ja selle käikuandmiseks peab eraoperaator investeerima umbes 1 miljard krooni.
Miks Muuga CT ei ole vastu võtnud hiinlaste ettepanekut luua ühisettevõte ja uus konteineriterminal koos ehitada?
Hiinlased pole Muuga CT-le ettepanekut ühisettevõtte loomiseks teinud. Nagu öeldud, ei ole ASi Muuga CT aktsionäridel huvi pelgalt finantsinvestorile oma aktsiaid müüa. See võib kõne alla tulla vaid siis, kui tegemist on strateegilise partneriga, kes garanteerib praegusest oluliselt suurema konteinerivoo. Ningbo sadamast öeldi selgelt, et nemad mingit täiendavat kaubavoogu ei garanteeri, seega pole nendega ühisettevõtte loomine meie jaoks majanduslikult otstarbekas. Ilmselt ka neile mitte, miks nad muidu ka Tallinna Sadamaga koostööst loobusid.