Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ühe euro kets

    Saksamaal toimunud teisel globaalsel sotsiaalse äri konverentsil (The Global Social Business Summit) olid ühed peaesinejad Bangladeshi alternatiivpankur Muhammad Yunus ja Adidase tegevjuht Herbert Hainer.
    Adidase juht lubas, et tuleval aastal on firma valmis turule tooma spordijalatsi, mis maksab maksimaalselt üks euro ning on ühtlasi kvaliteetne. Jalatsi eesmärk on kaitsta inimesi haiguste eest, mis tungivad kehasse läbi palja jalatalla. Nagu sotsiaalse äri mudelile kohane, ei tohi Adidas selle projektiga investoritele kasumit teenida.
    Sotsiaalse äri eesmärk on muuta maailm paremaks ühe kindla probleemi lahendamise abil. Olgu siis puhas joogivesi, ravimid, või nagu viimase Adidase näite puhul maapinnas elavate usside eest kaitsevad jalanõud.
    Yunuse arvates on eesmärk veelgi kõrgem, nimelt muuta ettevõtte töötajate hoiakut. "Õpetus puhtast kasumi maksimeerimisest on probleem. Kui inimesed näevad, mis tunne on oma tööga head teha, siis nad muutuvad," ütleb ta.
    "Social Business on minu jaoks heategevuse edasiarendus," on Adidase juht Hainer oma ütlustes vähem kõrgelennuline. Erinevus siis lihtsalt see, et sotsiaalse äri puhul tuleb raha investori juurde tagasi ja võimaldab seda edasi laiendada.
    Hainer räägib üheeurose spordijalatsi turuletoomise juures ka raskustest. Nimelt on firmale tarbijate soovid Bangladeshis täiesti tundmatud. Ka hinda on raske ühe euro juures hoida.
    Kõrgete imporditollide tõttu toodetakse jalatseid kohapeal Bangladeshis. Näidist tehti esialgu 5000 paari, aga ei ole veel sada protsenti kindel, kas õnnestub ka masstootmisesse minna.
    Kontsernidele on oluline olla osa "Yunuse perekonnast", kirjutas ajakiri Spiegel. Seda aga mitte tingimata ainult ülla eesmärgi nimel. Tundmatuks jääda sooviv allikas ütles, et ainus kasu tema firmale on mainekujunduslik mõju.
    Puhta riideturu eest võitlev aktivist Maik Pflaum ütles Spiegelis: "Kui mõelda selle peale, et Adidasele töötavad inimesed Aasias oma palgast elada ei saa, siis tundub see projekt olevat mulle vaid alibi."
    Lugu Spiegeli võrgulehel kritiseerinud lugejad lähevad veelgi kaugemale - "Vaesus ei ole liiga kõrgete hindade, vaid puuduva sissetuleku tulemus. Oleks parem maksta vaestele õiget palka." - "Adidase või Nike jalats ei maksagi tootes rohkem kui üks euro. Seda muidugi tänu näljapalgale, mida töölistele makstakse." - "Siin on küsimus vaid selles, et bränd veel kolme miljardi inimese ajju keevitada."
    Adidase grupp esitles eelmisel nädalal oma strateegilist äriplaani aastani 2015. Selles üheeurostest jalatsitest muidugi juttu ei olnud. Küll on plaanis müüki suurendada 45-50% ja tõsta kasumit kuni 17 miljardi euroni (aastane kasv 15%). Kasum kasvab kiiremini kui müük, lubas Hainer plaani investoritele kommenteerides.
    Yunuse tulevikuplaanide hulka kuulub koos Otto kontserniga avada Bangladeshis rõivavabrik, mis toodab keskkonnasõbralikult ja maksab oma töötajatele õiglast palka. Yunus on optimistlik: "Sotsiaalse äri abil avaldame survet tervele majandusele. Survet end muuta ja maailmas probleeme mitte enam põhjustada, vaid kaasa aidata nende lahendamisele."
    Autor: Katri Soe-Surén
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Leslie Leino: on aeg hämarate Hiina ettevõtete taust läbi valgustada
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
Nüüd, mil Hiina võrguplatvormid on tulemüürile vaatamata rahvusvaheliselt kättesaadavad, saab lõpuks teha väga täpseid sissevaateid nende tausta, kirjutab Tallinna Ülikooli Aasia uuringute teadur Leslie Leino.
USA aktsiaturg: Nasdaq keeras kaotuse võiduks
Tänast börsipäeva miinusega alustanud Nasdaqi liitindeks tegi kannapöörde ja sulgus 1,75% rohelises; Dow Jones ja S&P jäidki punasesse.
Tänast börsipäeva miinusega alustanud Nasdaqi liitindeks tegi kannapöörde ja sulgus 1,75% rohelises; Dow Jones ja S&P jäidki punasesse.
Kasvuekspert: lühiajaline mõnu tekitab halbu harjumusi
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Lühiajaline mõnu kipub alati võitma pikaajalisi eesmärke ning see on põhjus, miks inimesed ei saa lahti halbadest harjumustest, selgitas kasvuekspert Indrek Saul.
Raadiohommik: punastest maasikatest ja rohelistest investeeringutest
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime roheliste pensionifondide tootlustest, maasikakorjamise robotist, muutustest ettevõtete saneerimisprotsessis ning NATO laienemisest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime roheliste pensionifondide tootlustest, maasikakorjamise robotist, muutustest ettevõtete saneerimisprotsessis ning NATO laienemisest.
Puidutööstust tabas ränk hoop: hinnad kukuvad, tellimused kaovad
Eesti saematerjalitootjad seisavad karmi reaalsuse ees, kus kukub nii puidu hind kui kaovad tellimused: klientidel on enne sanktsioonide jõustumist laod odavat Vene puitu täis kuhjatud ning inimesi koroonapandeemias haaranud remontimise ja ehitamise laine on raugemas.
Eesti saematerjalitootjad seisavad karmi reaalsuse ees, kus kukub nii puidu hind kui kaovad tellimused: klientidel on enne sanktsioonide jõustumist laod odavat Vene puitu täis kuhjatud ning inimesi koroonapandeemias haaranud remontimise ja ehitamise laine on raugemas.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.