• OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,57%5 812,88
  • DOW 300,76%42 776,68
  • Nasdaq 0,28%18 332,84
  • FTSE 1000,28%8 260,8
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • OMX Baltic0,52%274,36
  • OMX Riga0,2%881,87
  • OMX Tallinn0,51%1 738,13
  • OMX Vilnius0,54%1 040,03
  • S&P 5000,57%5 812,88
  • DOW 300,76%42 776,68
  • Nasdaq 0,28%18 332,84
  • FTSE 1000,28%8 260,8
  • Nikkei 2250,57%39 605,8
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,17
  • 15.02.11, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aktsiisilaopidaja kandku suuremat vastutust

Meedia on ühe kütusemüüja üleskutsel võtnud sihikule siseturul kauplejad, soovides, et nood avalikustaks kõik oma tarnijad. Kui kütusemüüja seda teha ei soovi, kuvatakse temast pilt kui suurest süüdlasest, kes justkui peaks vastutama siseturul toimuva eest.
Võtmekohaks võiks pidada aktsiisiladu. Selle asemel, et kõik kütusemüüjad avalikustavad oma tarnijad, tuleks kutsuda hoopis aktsiisilaopidajaid üles avalikustama neid ettevõtteid, kes on laosiseselt ostnud kütust ilma käibemaksuta ja selle tarbimisse lubanud. Võin kinnitada, et Viljandi Naftabaas OÜ kui aktsiisilaopidaja ei ole mitte kunagi aktsiisilaosiseselt mitte ühelegi äriühingule kütust müünud.
Teiseks, maksuhaldur räägib, et riigil jäi mullu ebaseadusliku kütuseäri tõttu saamata 700 miljonit krooni. Maksuhaldur on ka imestanud, et meil on ligi 300 kütusefirmat, Soomes näiteks vaid kümmekond. Selliste avaldustega püüab maksuhaldur end distantseerida vastutusest, mis minu arvates tal osaliselt lasub. Nimelt, kes asjaga pisut kursis, teab, et kütusesektor on üks maksuhalduri poolt enim kontrollitud sektoreid. Mitte ükski nullist alustav firma ei saa kütuseäriga enne maksuhaldurilt heakskiidu saamist alustada. Uued kütusefirmad peavad esitama äriplaani, juhatuse liikmed peavad maksuhalduri büroos selgitama, miks nad selle äriga tegeleda soovivad, maksuhaldur nõuab tihti tarne- ja kliendilepingute koopiaid jne. Tõsi, mitte kõik ei alusta ettevõttega nullist ega käi maksuhalduri juurest läbi - mõned ostavad juba toimiva ettevõtte ja hangivad sellele majandustegevuse registris registreeringu - nii ei pruugi alustav firma maksuhalduriga kokku puutuda ja vastutus lasub põhimõtteliselt registreeringu andjal. Mis ei tähenda, et maksuhaldur ei saaks neil silma peal hoida.
Riik tahab olukorra lahendada miljonieurose tagatisrahaga. Kahtlemata pärsib see võimalike petturite tegevust, kuid teisalt survestab see ka hinda - vaevalt tahavad ettevõtjad riigi pandud kulutusi üksi kanda.
Aktsiisilaopidaja peaks kandma suuremat vastutust. Riik on ju usaldanud teda ja võimaldanud talle sellise lao moodustamise, kus makse nõutakse alles kauba tarbimisse lubamisel. Mõni aktsiisilaopidaja võiks selgitada, miks on tarvis laosiseselt maksuvabalt kütust müüa, kui see plaanitakse laost kohe tarbimisse lubada? Miks ei võiks laopidaja kaupa ise enne kütusefirmale müümist tarbimisse lubada? Nii kaoks risk, et mõni uus kütusefirma rumalusest, oskamatusest, kogenematusest või pahatahtlikkusest käibemaksu maksmata jätab.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele