Sotsiaalmeediaski on oma etikett. Kommunikatsiooniettevõtja Chris Brogan kirjutas oma blogis huvitava artikli sotsiaalmeedia etiketist, mida lihtsalt ei saa jätta veebiavarustesse vedelema. Edastan lühiülevaate, tuues välja mõned tähelepanekud ning kirjeldades just neid olulisemaid valupunkte, mida sotsiaalmeedia kasutajad võiksid rohkem tähele panna.
Avatar. Ära pane avatari pildiks logo, sest sa ei kohtu tänaval teiste logodega, vaid konkreetsete inimeste ja nägudega.
Vestlused. Teiste sotsiaalmeedia kasutajate "asjade" promomine, kommenteerimine ja kasutajatevaheline interaktsioon on sotsiaalmeedia üheks käivitusjõuks. Promo ja levita teiste asju enda omadest rohkem. Ehk, mida aktiivsem teiste info levitaja oled, seda suurem on võimalus, et ka sinu infot saadetakse edasi.
Viitamine. Kui saadad edasi kellegi tviidi, ära unusta lisamast, kellele kuulub originaalteksti postitamise au. Viitamine on oluline ka blogides, viisakas on sisestada oma blogikandes viited-lingid orginaaltekstile ja/või allikale.
Ausus. Kui sul tekib vajadus midagi promoda, ei tasu seda teha läbi lillede. Ausus aitab eesmärkide saavutamisele kaasa. Kui promod mõnda üritust, mida ise korraldad, siis nii ka ütle. Mida rohkem su auditoorium tausta teab, seda usaldusväärsem sõnum tundub. Näiteks uusi vidinaid testivad tehnoloogiablogijad märgivad alati blogikande lõppu, miks nad seadmest kirjutavad, kes selle andis jne.
Info loomine. Postita nii palju, kui arvad, et sa ise välja kannataksid. Blogisse võib postitada palju tahes, sest blogid pole lugejatega laulatatud - nad võivad sinna tulla ja kiirelt ka lahkuda. Facebookist ja Twitterist ei lahku aga mitte promo vastuvõtja, vaid promoja ise (teiste käe läbi).
Regulaarsus. Blogikannete puhul on regulaarsus alati kõige parem. Nii tekib lugejal harjumus su lehele tagasi tulla.
Facebook, Twitter ja blogid on saanud meie argipäeva osaks ning seal kehtivad needsamad kombed, mis uutele ilmakodanikele kodust vanemlike õpetustega kaasa antakse. Ja mõned asjad tuleb ka omal käel juurde õppida!
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Hetkel kuum
Inflatsioon võib lähikuudel uuesti kiireneda
Tagasi Äripäeva esilehele