Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LNG-terminal Baltimaadesse - milleks ja kuhu täpselt?

    Kuu eest arutasid ELi liikmesriikide peaministrid Brüsselis Euroopa tulevikku energia vallas. Oluline otsus oli arendada gaasi ja elektrienergia ülekande taristut eesmärgiga lõpetada Baltimaade, Soome ja Slovakkia isolatsioon.
    Peaminister Andrus Ansipi seisukohad energiajulgeoleku osas on rõhutanud vajadust luua alternatiiv Vene gaasile. Leedu on teatanud kavatsusest rajada oma vedelgaasiterminal, mis on mõistetav, arvestades gaasi suurt osa Leedu energiabilansis. Samuti on Läti asunud vastavaid ettevalmistusi tegema. Ansipi seisukoht, et ruumi on vaid ühele terminalile, on õige. Iga planeeritav terminal suudaks koos Läti gaasihoidlatega tagada kogu piirkonna gaasivarustuse. Ansipi viide, et sobiv koht on Eesti, ei pruugi olla iseenesestmõistetav Brüsselist vaadates.
    Kõige ebasoodsamas olukorras on Leedu: Eestis on tugev elektritootmine (millest jätkub ka ekspordiks) ja hästi arenenud alternatiivenergia sektor. Lisaks on Eestil Baltic Connectori gaasijuhtme rajamisel ligipääs Soome gaasiturule.
    Lätis on tänu hüdroenergiale taastuvenergia osa juba praegu üle 1/3 toodetavast energiast ning seal paiknevad ka looduslikud gaasimahutid, millel on oluline osa talvise gaasivarustuse tagamisel regioonis, sest Venemaalt saabuva gaasi hulk ei kata talvist suurt tarbimist.
    Arvestades uue tuumajaama ebaõnnestunud hanget, on Leedu huvi kindlustada enda julgeolekut - vähemalt gaasi osas - igati mõistetav.
    Kuigi LNG-terminali asukoht on ametlikult otsustamata, on Eestil asukohana tugevad eelised: just siin on eraarendajad teinud vajalikud ettevalmistused ning Balti Gaas alustaks Paldiski terminali ehitamisega juba lahiajal. Paldiski asukohal on veel üks eelis: paiknemine Põhja-Läänemere suurima laevatee ääres. ELi laevakütuse regulatsioon, mis vähendab laevakütuse lubatud väävlisisaldust alates 2015, on reedereid motiveerinud tellima gaasitoitel laevu, mis vajavad sobivat tanklat. Paldiski LNG-terminal koos suurte mahutitega tundub selleks hästi sobivat.
    Kokkuleppe saavutamine sõltub nii peaministrite jõulisusest kui ka võimest mõista laiemat perspektiivi. Loomulikult on iga riigi huvides olla terminali asukoht, saades investeeringuid, vähesel määral töökohti ning energiajulgeoleku sõlmpunkti staatuse.
    Nii Baltic Connector kui ka LNG-terminal kvalifitseeruksid ELi energiafondi toele, mis arvestab ka strateegiliste huvidega.
    Kindlat vastust pealkirjas esitatud küsimusele veel ei ole, kuid võidujooks jätkub.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.