• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,23%6 190,63
  • DOW 300,68%44 393,45
  • Nasdaq −0,87%20 191,99
  • FTSE 1000,19%8 778,04
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,46
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,23%6 190,63
  • DOW 300,68%44 393,45
  • Nasdaq −0,87%20 191,99
  • FTSE 1000,19%8 778,04
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,46
  • 10.03.11, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusguru: turundus tuleb siduda teiste valdkondadega

Praegusel ajal ei saa enam eraldada psühholoogiat turundusest ja majandusest, pigem on tarvis need kõik omavahel ühendada, rääkis Briti üks tähtsamaid turundusmehi Rory Sutherland turunduskonverentsil Password 2011.
 „Sama oluline, kui aru saada, kuidas äri töötab, on mõista, kuidas inimene töötab. Me elame ajastul, mil enamik asju, mida inimesed vajavad, on juba olemas ja paljud probleemid on juba lahendatud,“ rääkis Sutherland.
Sutherlandi sõnul ei saa enam eraldada psühholoogiat turundusest ja majandusest. „Kui turundusinimesed räägivad omavahel, kasutavad nad sageli kindlaid sõnu ja väljendeid. See on probleem – see ei kõla tavainimestele väljaspool turundusmaailma usutavalt ja seega on sel väga väike mõju,“ lausus ta.
Sutherlandi kinnitusel pole olemas absoluutset arusaamist asja väärtusest meie ajus, sest me sõltume märguannetest. „Meil ei ole sisemist mõõdupuud ütlemas, et nii suur nauding on väärt nii palju eurosid. Samuti puudub meil mõõduriist väärtusele, valule ega millelegi, mis on seotud meeltega. Aju hindab “kergemat” ja “tumedamat” kõrvutades seda ümbritsevaga,“ märkis ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii sõltuvadki inimesed Sutherlandi sõnul turundusest, mis aitab neil määratleda väärtuse ja annab vajalikke märguandeid, et siduda väärtus kogemuse, toote, emotsiooniga.
“Selleks, et saada kedagi end teatud tegevusega siduma, pead sa kõigepealt panema nad tahtma seda teha” – ei ole Sutherlandi kinnitusel tegelikult tõsi. „Käitumuslik muutus eelneb sageli tajutavale muutusele. Me ei saa alati selgitada, miks me midagi tegime ja kas me seda tõepoolest ka tahtsime,“ ütles Sutherland.
Paljud keskkonna organisatsioonid arvad, et inimese käitumise muutmiseks on tarvis nad muuta puukallistajatest entusiastideks. Tegelikult pole Sutherlandi arvates seda vaja. Peab lihtsalt panama selle paistma lihtsa, loomuliku ja loogilisena, ütles ta. 
„Meile tundub, et käitume veenmise tõttu, samal ajal kui tegelikult toimub kõige efektiivsem muutus ahvatluse kaudu. Need ei ole võrdsed viisid, vaid vastandid!“ lisas Sutherland.
Rory Sutherland on Briti prestiižika reklaamiliidu IPA president ja üks juhtivaid käitumusliku majandusteaduse (behavioral economics) asjatundjaid Euroopas. Samuti on ta Ogilvy Group UK aseesimees.
Pikemalt loe Rory Sutherlandi ettekandest Best Marketingi blogist

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele