• OMX Baltic1,23%272,58
  • OMX Riga0,4%880,07
  • OMX Tallinn1,05%1 727,11
  • OMX Vilnius0,6%1 034,88
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 100−0,16%8 230,87
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,54
  • OMX Baltic1,23%272,58
  • OMX Riga0,4%880,07
  • OMX Tallinn1,05%1 727,11
  • OMX Vilnius0,6%1 034,88
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 100−0,16%8 230,87
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,54
  • 10.03.11, 10:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turundusguru: turundus tuleb siduda teiste valdkondadega

Praegusel ajal ei saa enam eraldada psühholoogiat turundusest ja majandusest, pigem on tarvis need kõik omavahel ühendada, rääkis Briti üks tähtsamaid turundusmehi Rory Sutherland turunduskonverentsil Password 2011.
 „Sama oluline, kui aru saada, kuidas äri töötab, on mõista, kuidas inimene töötab. Me elame ajastul, mil enamik asju, mida inimesed vajavad, on juba olemas ja paljud probleemid on juba lahendatud,“ rääkis Sutherland.
Sutherlandi sõnul ei saa enam eraldada psühholoogiat turundusest ja majandusest. „Kui turundusinimesed räägivad omavahel, kasutavad nad sageli kindlaid sõnu ja väljendeid. See on probleem – see ei kõla tavainimestele väljaspool turundusmaailma usutavalt ja seega on sel väga väike mõju,“ lausus ta.
Sutherlandi kinnitusel pole olemas absoluutset arusaamist asja väärtusest meie ajus, sest me sõltume märguannetest. „Meil ei ole sisemist mõõdupuud ütlemas, et nii suur nauding on väärt nii palju eurosid. Samuti puudub meil mõõduriist väärtusele, valule ega millelegi, mis on seotud meeltega. Aju hindab “kergemat” ja “tumedamat” kõrvutades seda ümbritsevaga,“ märkis ta.
Nii sõltuvadki inimesed Sutherlandi sõnul turundusest, mis aitab neil määratleda väärtuse ja annab vajalikke märguandeid, et siduda väärtus kogemuse, toote, emotsiooniga.
“Selleks, et saada kedagi end teatud tegevusega siduma, pead sa kõigepealt panema nad tahtma seda teha” – ei ole Sutherlandi kinnitusel tegelikult tõsi. „Käitumuslik muutus eelneb sageli tajutavale muutusele. Me ei saa alati selgitada, miks me midagi tegime ja kas me seda tõepoolest ka tahtsime,“ ütles Sutherland.
Paljud keskkonna organisatsioonid arvad, et inimese käitumise muutmiseks on tarvis nad muuta puukallistajatest entusiastideks. Tegelikult pole Sutherlandi arvates seda vaja. Peab lihtsalt panama selle paistma lihtsa, loomuliku ja loogilisena, ütles ta. 
„Meile tundub, et käitume veenmise tõttu, samal ajal kui tegelikult toimub kõige efektiivsem muutus ahvatluse kaudu. Need ei ole võrdsed viisid, vaid vastandid!“ lisas Sutherland.
Rory Sutherland on Briti prestiižika reklaamiliidu IPA president ja üks juhtivaid käitumusliku majandusteaduse (behavioral economics) asjatundjaid Euroopas. Samuti on ta Ogilvy Group UK aseesimees.
Pikemalt loe Rory Sutherlandi ettekandest Best Marketingi blogist

Seotud lood

Uudised
  • 10.03.11, 12:02
Turundusblogija: ole seal, kus on su kliendid
Kõige olulisem sotsiaalsete meediakanalite kasutamise puhul on olla seal, kus on su kliendid, rääkis Prantsusmaa üks mõjukamaid turundusvaldkonna blogijaid Gregory Pouy  turunduskonverentsil Password 2011.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele