Sisuteenuste pakkujad peaks järgima juhendit

Andres Sooniste 04. aprill 2011, 00:00

Mobiiltelefonipõhise teenuse pakkumisele suunatud ärimudelid on nii Eestis kui ka mujal maailmas jätkuvalt tõusev trend. Üha rohkemate riist- ja tarkvaraliste võimetega seadmed, mida on isegi raske ainult telefoniks pidada, ning noorte suur osakaal nende kasutajate hulgas avavad suured võimalused äriidee arendamiseks.

Paljud pakutavad teenused kannavad endas aga ka võimalikke ohtusid. Tarbijatele pakutakse võimalust tellida erinevaid telefonihelinaid, taustapilte, teha lõbusaid teste ning võita auhindu. Tihti kaasneb selliste teenustega perioodilise sisuteenusega liitumine: ühe toote ostnud klient liitub tegelikult perioodilise teenusega ja talle saadetakse teatud tasu eest kindla sagedusega uusi helinaid, pilte, mänge või muud mobiilisisu.

Paraku on koos sisuäri kasvuga tulnud kaasa ka telekommunikatsioonivahendite teel sõlmitud lepinguid puudutavate kaebuste kasv, suur osa neist on seotud just meelelahutuslike mobiiliteenuste tellimisega. Kaebuste suur arv näitab, et tarbijad ei saa täpselt aru, millega nad end seovad ning teenusepakkujad ise ei soovi klienti paremini tingimustest teavitada.

Põhiprobleem selliste teenuste puhul on tarbijat peibutavad ebapiisava teabega reklaamid. Sisuteenuse tellimise reklaamid on tehtud noorte jaoks kaasakutsuvaks ning väikses kirjas teenuse tingimused tele- või arvutiekraani alumises servas jäävad sageli märkamata. Mõnikord ei võimaldagi reklaami kujundus tingimusi näha, näiteks on kiri liiga väike, liiga lühikest aega ekraanil või näiteks lilla kirjaga mustal taustal.

Perioodiliste sisuteenuste pakkumine ei ole otseselt riiklikult kontrollitav majandusvaldkond, kuid vajab siiski korrastamist, et tagada ühelt poolt tarbijate suurem kaitstus ja pakkudes ka ettevõtjale selgeid juhtnööre, millest võiks juhinduda ärimudelit üles ehitades.

Seepärast koostasime juhised mobiilsete perioodiliste sisuteenuste pakkumiseks. Juhend pöörab eelkõige tähelepanu tootereklaamide formaatidele ja sisule. Just eksitavate reklaamide ärajäämine vähendaks võimalike kaebuste hulka oluliselt. Samuti on juhendis detailselt kirjeldatud tarbijale olulist teavet edastava veebikülje nõutavat formaati ja olulisi elemente.

Eraldi tähelepanu on pööratud lastele. Nii ei tohiks perioodilisi sisuteenuseid reklaamida alaealistele ehk lastele suunatud meedia või veebikeskkondade vahendusel. Samuti peavad teenusepakkujad pidama silmas, et alla 18aastastel teenuse tellijatel peab olema lapsevanema või eestkostja nõusolek.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 18:50
Otsi:

Ava täpsem otsing