Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Röövid ja vargused pole kadunud

    Ehkki vahepeal on Eesti justkui turvalisema Euroopa Liidugagi ühinenud, pole asjaosaliste sõnul pikanäpumehed sugugi eemale tõmbunud. Veelgi enam, tegelikult ei ole päris adekvaatset infot toimunud röövide ja varguste kohta kuskilt võtta, sest see on teema, millest kaubaomanikud väga rääkida ei taha. Vaid kindlustusfirmad registreerivad juhtumeid, milles omanikud, kes kaubast õnnetu juhuse läbi ilma jäänud, tahavad hüvitist saada, sest üldjuhul katab sellise kahju ju veosekindlustus.
    Välismaal juhtunust ei pruugi siia infot jõuda. ERAA peasekretär ütleb, et üldist statistikat neil varguste ja röövide kohta pole. Samas ütles assotsiatsiooni TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti, et möödunud aastast on Eesti vedajatega kõnealuseid juhtumisi teadaolevalt neli. "Ega me täpselt ei tea, mis välismaal juhtub, raporteeritakse kohalikule politseile ja lugu siia majja ei jõuagi. See on kokkuvõttes aga selline kaheldav statistika," sõnas Lusti. Ta lisas, et vargusi on väga raske tuvastada, vihjates, et vahest kahtlustatakse, et tegemist võib-olla lausa kokkumänguga, kui näiteks autojuht täidab kaubasaaja poolt ette antud juhiseid ning määratud parkimiskohas kaob koormast aga hirmkallis alusetäis kaupa. "Tekitab kahtlusi," möönis Lusti.
    Samas tuleb tema sõnul ette ka väga nahaalseid juhtumeid, kus autojuht on parklas kohustuslikku puhkuseaega veetmas ning lõigatakse tent katki ja viiakse väärtuslikum kaup minema.
    Lusti sõnul on nende Norra kolleegid isegi rääkinud, et mingi aeg polnud sealsed kindlustusfirmad nõus kindlustama kaupu, mis läksid Lõuna-Itaaliasse. "Seal varastati kaupa koormast lausa sõidu ajal, sõideti kaubikuga kuskil tõusu peal veoki taha ja mindi koorma kallale," jutustas Lusti lausa uskumatuid lugusid. "Igal pool on oma krutskimehed," lausus ta.
    Soovitused ohutuks transpordiks pole aastatega muutunud. Kokkuvõttes ütles Lusti, et tegelikult on need kosmiliselt suured numbrid, mis Euroopas aastas varguste ja röövide ohvriks langevad. "Auto on maantee peal väga kergesti rünnatav." Lusti sõnul on märgitud, et 8 miljonit euro eest kaupa kaob igal aastal logistilistes kettides ning Belgia Kindlustajate Assotsiatsiooni väitel kaob Euroopa parklatest kuus raskeveokit päevas koos kaubaga. Lusti ja Kuldkepi sõnul on Euroopas praegu kavas välja töötada turvaliste parklate võrgustik, mis aitaks ennetada selliseid kuritegusid.
    Küll aga ütles Kuldkepp peaaegu samad soovitused, mis 15 aastat tagasigi, et autojuhte tuleb juhendada parkima turvalistesse parklatesse. "Olen tähele pannud, et ungarlased ja venelasedki sõidavad paaris, sest kambakesi on lihtsam pättidele vastu hakata," sõnas Kuldkepp.
    Juhtumid, kus juhilt auto koos koormaga vägivaldselt käest ära võetakse, pole väga sagedased. Rohkem tuleb ette pettusega seotud skeeme, kus koormad jäljetult kaovad. Teine levinum liik juhtumeid on, kus varastatakse koorem osaliselt või täielikult. Siiski täpsemat statistikat kuskilt võtta ei ole. RSA Kindlustusel pole Eestis tulnud röövimisega seotud kaubakahjusid hüvitada. Küll aga on selliseid juhtumeid olnud RSA Leedu ja Läti ettevõtetel.
    Ohtlikumad on need piirkonnad, kus üldine majanduse arengutase on suhteliselt madalamal. Oluline on see, kui kerge on kaupa mustal turul realiseerida. Riigid, kus must turg on "arenenum", on ka röövimiste ja varguste poolest ohtlikumad. Hilisemast ajast on olemas juhtum Leedust, kus varastati suuremas koguses televiisoreid.
    TAPA (Transported Asset Protection Association) uuring näitab et 70% veokeid satub intsidenti parkimisel. Euroopas langes eelmisel aastal kõige rohkem veokeid varguste või röövide ohvriks Ühendkuningriigi lõunaosas, Saksamaa põhjaosas, Beneluxi riikides ning ka Hispaanias. Kõige rohkem toimub intsidente elektroonikatoodetega, keskmisest rohkem on intsidente ka rõivaste veol.
    Eestis ei ole meie veokid röövide ohvriks langenud. Mõni aasta tagasi oli ühel meie partneril Baltimaades intsident, kus tanklas peatunud autojuhti relvataolise esemega ähvardades avati kaubaruum ja rööviti kaupa. Enamik rööve on kindlasti ette planeeritud ning selleks on ära kasutatud siseinfot. Siseinfo võib olla pärit nii teenuse pakkujalt kui ka kauba saatja/saaja töötajatelt. Seepärast tuleb kõigepealt veenduda oma transpordipartneri taustas - madal hind ei pruugi tähendada turvalist teenust, eriti kui kaup on keskmisest kallim.
    Viimaste aastate jooksul ei ole toimunud veostega seoses ühtegi röövkallaletungi, küll aga vargusi. Näiteks parklates lõigatud katki tente ja varastatud kaupa. Selliseid juhtumeid on ette tulnud muu hulgas Rootsis, Suurbritannias ja Poolas. Eelmise aasta kümnest veosekahjust registreeriti kaks vargustest põhjustatud kahju. (Itaalias ja Saksamaal). Kuna vargused leiavad tihti aset öisel ajal parklates, siis on mõistlik otsida autole turvalisem (valvega) parkla.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.