• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 27.06.11, 08:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Risto Vahtra: ma ei ole tööst kunagi väsinud

Tee autodisaini juurde on olnud käänuline ning nõudnud palju hilisõhtusi tunde, kuid ma ei ole tööst kunagi väsinud, räägib autodisainer Risto Vahtra.
Kuidas see nii olla võib, selgitab Risto Vahtra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Õppisin TTÜs mehaanikainseneriks. Nagu Eestis ikka, võeti teiselt kursuselt tööle, töötasin tootearendajana. Vahepeal tekkis võimalus tõsisemalt tootearendusega tegeleda ka Normas, kuid tundsin, et tahaksin sügavamale tehnoloogiasse sukeldumise asemel maailma pisut loovamalt kujundada. Autod on mind väga huvitanud, aga Eestis kuidagi ei näe, kuidas sina võiksid sellisesse valdkonda siseneda.
Minu selleaegne tütarlaps nägi aga, et Rootsis Chalmersi ülikoolis on kursus, mis on küllalt tehnilise kallakuga, aga siiski autodisainile orienteeritud. Käisin aasta varem valdkonnajuhiga kohtumas ja ta soovitas proovida. Järgneva aasta jooksul joonistasin hiliste öötundideni sketše, proovisin oma portfooliot kokku panna.
Küsisin ka TTÜs joonestusõppejõududelt, kuidas seada auto proportsioone, aga seal kellelgi väga sellist know-how’d ei ole. Siis sokutasin end külalisõpilaseks kunstiakadeemiasse.
Olles tegelikult koolitee alguses üheksa aastat Tallinna Kunstigümnaasiumis kätt harjutanud ja hiljem tehnilise kallaku peale sattunud, vajasin väikest mentorlust, et pliiatsitelt taas tolm pühkida. Kunstiakadeemiasse sattudes sain jutule seal tootedisainis õppinud Sven Sellikuga, kellel autode joonistamine hästi käes oli.
Tema oli, muide, praegu Kias töötava eestlase Björn Koobi kursusekaaslane ning mulle suureks abiks sketšide renderdamise õppimisel (renderdamine annab paberjoonistusele arvutis värvi ja vormi - toim).
Oma tööst ei ole ma kunagi väsinud. Ma isegi ei tunne, et see oleks töö, vaid pigem elu ise. Lähen pigem stuudiosse kui välja õlut jooma.
Autor: Kadri Bank, Anne Oja

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele