• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,34%6 003,05
  • DOW 300,26%42 325,07
  • Nasdaq 0,51%19 621,13
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,34%6 003,05
  • DOW 300,26%42 325,07
  • Nasdaq 0,51%19 621,13
  • FTSE 1000,11%8 843,47
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,3
  • 01.07.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kasv põhineb konkurentsieelisel

Mitmed börsiettevõtted, nagu Baltika, Nordecon, Olympic ja Tallinna Kaubamaja, on taandunud välisturgudelt. Sest välisturgudel kadus kasumilootus. Selgub, et ettevõtete juhid on keskendunud pelgalt kasvule ja alahinnanud konkurentsieelise tähtsust, kuigi sellest sõltub ettevõtte kasumlik kasv.
Ettevõtte konkurentsieelis põhineb unikaalsetel ressurssidel, millega luuakse kliendile unikaalset väärtust. Teada-tuntud tõde on praktikas päris kõva pähkel. Seda näitavad ebakõlad investeeringute, ressursside ja väärtuspakkumise vahel. Olgu see järgnevalt selgitatud Selveri näitel.
Selver lubab tarbijale usaldusväärsust, sõbralikku õhkkonda, kiiret ja asjatundlikku teenindust, kvaliteetseid kaupu, maitsvat, laia ja uudse valikuga kööki, head asukohta ning omatooteid, mis on ühtlasi tervislikud, sõbraliku ja silmatorkava kujunduse ning hea hinnaga. Selver lubab liiga palju. Selveril tuleb otsustada, millega ta tahab eristuda ja keskenduma selle saavutamisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Investeeringud on väga hea mõõdupuu konkurentsieelise hindamiseks. Kui investeeringud tugevdavad unikaalseid ressursse unikaalse väärtuse pakkumisel, on kõik ilusti paigas. Kui aga investeeringud räägivad ühest ja väärtuspakkumine teisest asjast, on konkurentsieelise küsimustele pealiskaudselt vastatud.
Konkurentsieelisele tasuks palju tõsisemalt mõelda ja selle nimel tegutseda ka teistel kodumaistel ettevõtetel. Vastasel juhul kaotatakse raha mitte ainult välisturgudel vaid ka koduturul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele