Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Postiturg muutuste eel

    2010. aasta kullerpostiteenuste käive, nii siseriiklik kui ka rahvusvaheline, oli 28,6 mln eurot, mis on eelmise aastaga võrreldes 20% enam. Saadetisi edastati 2010. aastal kokku 3,8 miljonit tükki, mis on võrreldes eelneva aastaga 31% rohkem.
    Siseriiklikult olid suurimad teenuseosutajad 2010. aastal teenuste mahu suuruse järjekorras Eesti Post, DPD, Itella ja G4S. Nende kolme ettevõtte käes oli ligi 95% turu mahust. Kokku oli aktiivseid teenuseosutajaid 18, seega 5% turust oli 14 teenuseosutaja käes.
    Mullu teatas postiteenuste alustamisest kuus firmat. Rahvusvahelise teenuse osutamisel olid 2010. aastal turuliidrid teenuste mahu suuruse järjekorras DPD, Itella, DHL, EKLT ja TNT kogumahuga 93% turust. Aktiivseid teenuseosutajaid oli kokku 12, mis tähendab, et 7% turu mahust oli seitsme teenuseosutaja käes. Siseriikliku kullerpostiteenuse osakaal 2010. aastal oli 62% ja rahvusvahelise teenuse osakaal 38%.
    Mullu ühtegi tegevusloa taotlust postiteenuste osutamiseks ei esitatud. Samas esitas kuus ettevõtet teate postiteenuse alustamise kohta (A! Veod OÜ, AS G4S Eesti, Nordic Parcel OÜ, Estlantic OÜ, Ramant Ehitus OÜ ja WellsWay OÜ). Selle tulemusel lisandus viis kullerpostiteenuse osutajat, kaks otsepostiteenuse osutajat ja üks perioodilise väljaande edastaja (kaks ettevõtet osutab mitut postiteenust).
    2010. aastal kustutati registrist üheksa postiteenuse osutajat: AS G4S Sularahakeskus, AS G4S Ida-Eesti, AS G4S Lääne-Eesti (kõigi kolme tegevus läks üle G4Sile), D2D OÜ, Helmacum OÜ, OÜ Mulder Invest, OÜ Scandiamant, P. Dussmann Eesti OÜ ja AS Securitas Eesti.
    Postiteenuste kogukäive jäi ligikaudu samale tasemele mis 2009. aastal. Kullerpostiteenuse osakaal jätkas kasvu, tõustes 2009. aasta 37 protsendilt postiteenuste kogukäibest 45 protsendile.
    Aktiivselt on turul 22 kullerfirmat. Postside turu käive tervikuna oli 2010. aastal 64,0 miljonit eurot (1,0 mld krooni), mis on eelneva aastaga võrreldes sisuliselt sama. Teenuste tasandil moodustab kullerpost ligi poole käibest (45%), samal ajal kui universaalse postiteenuse (UPT) käibe osakaal on langenud 16% tasemele, olles sama suur kui kirisaadetiste edastamise teenus. Aastatel 2007 ja 2008 oli UPT osakaal kogu postside käibest umbes 55%.
    2010. aasta lõpu seisuga oli majandusregistris registreeritud 35 kullerpostiteenuse osutajat, kellest reaalselt osutas teenust 22 ettevõtet: OÜ MVF Consult, OÜ A-Kuller & Partnerid, Express Post, Eesti Post, OÜ K Grupp Turvateenused, LKF Kuller OÜ, AS DPD Eesti , OÜ EKLT, OÜ Reval Kuller, Globexservice OÜ, TNT Express Worldwide Eesti AS, DHL Estonia AS, Bring Express Eesti OÜ, Itella Logistics OÜ, Federal Express Corporation Eesti filiaal, Cargobus OÜ, Autopost Terminal OÜ, G4S, DataInternational Group OÜ, Nordic Parcel OÜ, A! Veod OÜ ja Estlantic OÜ. Aruande koostamise ajaks ei õnnestunud konkurentsiametil saada 2010. aasta kohta käivaid andmeid Ida-Viru Kuller OÜ, Kiirkuller FFW Tallinn OÜ ja K-Kiirkuller OÜ kohta. Samas on konkurentsiametil informatsioon, et Ida-Viru Kuller OÜ lõpetas mullu II kvartalis postiteenuste osutamise ning Bring Express Eesti OÜ võttis üle Kiirkuller FFW Tallinn OÜ tegevuse. K-Kiirkuller OÜ pole andmeid edastanud kahel aastal, millest võib järeldada, et ettevõte on postiteenuste pakkumise lõpetanud.
    See aastal on mahtude poolest olnud hea. Reval Kulleri mahud on selle aasta augusti lõpu seisuga kasvanud umbes 50%. Muidugi oli eelmisel aastal ka madal võrdlusbaas, kuid samas on ka mitu uut klienti lisandunud. Sügisel hakkab stabiliseerimise aeg, tõenäoliselt ei jätku mahtude sama kiire kasv.
    DPD pakisaadetiste mahud on tänavu kasvanud 20%. Tasub ka mainida, et mullu, eriti aasta alguses, oli mahtude poolest ka väga madal võrdlusbaas. Kuid muidu säilitas DPD 2010. aastal oma turupositsiooni. Tänavu edestab DPD B2B (bisness to bisness, ärikliendisaadetised -toim) kullersaadetiste mahtude poolest juba Eesti Posti. Sügisel mahtude kasv pidurdub ning nii suurt kasvu enam ei tule.
    Eesti Posti kullersaadetiste mahud võrreldes eelmise aasta sama perioodiga näitavad mõõdukat kasvutendentsi. Eriti jõudsalt on kasvanud rahvusvaheliste saadetiste mahud, mille kasv ulatub üle paarikümne protsendi. Selle aasta viimases kvartalis jääb pakimaht samasse suurusjärku. Uut lisanduvat mahtu ootame Post24 pakiautomaatide kanalis.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Esmaspäev tõi USA aktsiaturule tõusu: kõik sektorid lõpetasid rohelises
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Kõik suured USA aktsiaindeksid lõpetasid päeva tõusuga, kuld, hõbe ja toornafta langusega. Teslal on oodata seitsme aasta halvimat kvartali aruannet.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Katre Kõvask: konkurents on karm, tegutseme kaugemate turgude nimel
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.
Paar kuud tagasi tootmist alustanud kaerajoogi tootja YOOK vaatab aktiivselt kaugemate turgude suunas.