• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,25%6 189,67
  • DOW 300,01%44 100,94
  • Nasdaq −0,49%20 269,78
  • FTSE 1000,00%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,53
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,25%6 189,67
  • DOW 300,01%44 100,94
  • Nasdaq −0,49%20 269,78
  • FTSE 1000,00%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,53
  • 28.09.11, 17:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Briti turundaja: märka sotsiaalmeedia taga päris inimest

Suurbritannia internetiturundaja Matt Parle sõnul on sotsiaalmeedias turundajatel kõige olulisem mõista, et fännide ja jälgijate näol on tegu päris inimestega.
"Küsimus ei ole laikijates, fännides või sinu jälgijates. Küsimus on inimestes ja sa pead aru saama, et nad on päris inimesed. Kui me saame sellest aru, siis oskame nendega ka paremini suhestuda," rääkis Parle Eesti internetiturunduse aastakongressil Best Internet.
Näiteks Dell tegi tema sõnul kampaania, kus paluti anda tagasisidet firma toodete kohta ja neid saatis suur edu. Väga palju inimesi viitsis saata oma arvamuse ja anda soovitusi ja sellest on ettevõttele suur kasu. "Pange inimesed rääkima," soovitas Parle.
Loomulikult tasub uurida ja vaadata, kus käib sinu klient. Kui ta on Facebookis, pead sina ka seal olema, aga kui ta on Twitteris, siis mine sinna, lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Parle'i sõnul on ka oluline teha selgeks, kes on sotsiaalmeedias sinu meeletust arvust fännidest need tuumikfännid, kellele tasub keskenduda ja kes pole passiivsed, vaid ka ise sinuga suhtlevad. "Nemad on need, kes hakkavad sinu nimel tööle, jagavad infot, räägivad teistele, mis neile sinu juures meeldib," selgitas ta.
Turundamine on Parle'i sõnul tunduvalt muutunud. Kui aastate eest oli see peamiselt endast rääkimine ja enda kiitmine, siis nüüd on turundus rohkem kliendi harimine. "Sa paned oma kliendi aru saama, millist kasu saab ta sellest, et ta sinu tooteid ostab ja miks ta peaks olema suhestunud sinu brändiga," selgitas ta.
Inimesed peavad tema sõnul olema huvitatud sellest, mida sul öelda on. Kui sa ütled oma sõnumit näiteks video kujul, on sellel suurem kaal, kui lihtsalt üles riputatud infol, märkis Briti internetiturundaja.
Matt Parle'i sotsiaalmeedia reeglid:* Kuula inimest, keda sa n-ö kätte saada tahad. Mis on nende probleemid, mis on nende ideed ja püüa neid lahendada.* Tuleb olla oluline ja vajalik oma inimestele.* Ole aus, ükskõik mis olukorraga sa kokku puutud.* Ära püüa olla keegi, kes sa pole.* Ole viisakas.
Autor: Kadrin Karner, Indrek Kald

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele