• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • 05.12.11, 06:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Käo: aeg on käibemaksu alandada

Euroga liitumise eel tõstetud käibemaksumäär 18 protsendilt 20 protsendile. Nüüd tuleks maksude tõstmise asemel hoopis liikuda käibemaksu alandamise suunas, ütles ettevõtja Jüri Käo.
Käibemaksumäära kergitades andsid poliitikud mõista, et seda tehakse hädaolukorras ehk tegemist on ajutise abinõuga, et Eesti saaks võtta kasutusele euro. Tänaseks on aga käibemaks tõusu põhjendused ära unustatud, rääkis Käo.
Teise näitena maksude alandamise võimalusest nimetas ta töötuskindlustusmaksu. „See on Eestis üks maks, mis muutub tulenevalt reservide olemasolust või reservide vähenemisest. Täna meil reservid kasvavad kogu aeg ja seetõttu tuleks ka töötuskindlustusmaksu alandada,“ lausus Käo.
Kommenteerides pankur Rain Lõhmuse ettepanekut maksustada Eestis senisest kõrgemalt kinnisvara ja autode kasutamist, ütles Käo, et meil juba on olemas maamaks, erisoodustusmaks ning kütuseaktsiis. „Mina ei ole kindlasti Eestis ühegi maksu sisseseadmise poolt. Täna on Eestis maamaks olemas, mis ei ole sugugi väike maks. Ma ei näe küll võimlaust maksustada Eesti riiki, mingisuguse täiendava maksuga, olgu see siis kinnisvaramaks või automaks,“ rääkis Käo.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta lisas, et Eestis kehtib erisoodustusmaks, millega maksustatakse neid inimesi, kes kasutavad ametiautosid eraotstarbeks. „Teiselt ei tohi unustada, et kütuseaktsiis on mõeldud selleks, et katta autoteede ehitamist ja remondikulusid ehk kaudselt on tegemist automaksuga,“ ütles Käo. Tema hinnangul on Eestis maksukoormus niigi piisavalt kõrge ja uute maksude kehtestamine oleks täiendav koormus Eesti majandusele.
LHV Panga suuromanik Rain Lõhmus soovitab tänases Äripäevas alandada tööjõumakse ning vastukaaluks kergitada maamaksu. Ta toetab ka keskkonnamaksude tõstmist, näiteks autode senisest kõrgemat maksustamist.
 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele