Hannes Sarv • 6. jaanuar 2012 kell 13:43

Mere: toormehinnad jäävad ettearvamatuks

Rakvere Lihakombinaadi juhi Anne Mere sõnul paneb toormehindade liikumine maailmas otseselt surve alla ka kohalikud tööstused, aga mida aasta edasi, seda ettearvamatuks on nende liikumine muutunud.

„Prognoose välja öelda on suhteliselt tänamatu, sest alates 2007. aasta lõpust, kui toimus esimene teraviljahindade kahekordistumine, on toiduturg läinud hästi volatiilseks,” kommenteeris Mere.

Mere sõnul avaldavad maailmaturu hindadele mõju toorainebörsid ja spekuleerimine, samuti nõudlus mujal maailmas. "Elu on näidanud, et ega me siin Eestis isegi väga ei otsusta ja sõltume väga palju sellest, mis toimub kogu maailmas, kuidas käitub Aasia tarbija ja kuidas seal kohalik majandus kasvab või kahaneb. Suur turg on Venemaa, mis on raskesti prognoositav, samuti on suured turud Lõuna-Ameerikas. Kõik mõjutavad nõudlust ja pakkumist,” selgitas ta ja lisas, et loomulikult üritavad nad toormehindade tõuse ja langusi ette näha, kuid aasta-aastalt muutub see üha keerulisemaks. "Meie tööstuste roll on ikkagi maksimaalselt rakendada oma teadmisi ja oskusi, et välja töötada tarbija ootustele vastavaid tooteid ja tegeleda tootearendusega, et need oleksid head, maitsvad ja mõistliku hinna-kvaliteedi suhtega,” lisas ta.  

Aasta kokkuvõttes tegid lihatoodete hinnad läbi 7protsendilise tõusu. Mere sõnul on keeruline öelda, kuidas liha hinna tõus ettevõtte äri on mõjutanud. „Üheselt on raske järeldusi teha, kui palju miski mõjutab. Kas see on konkurentide aktiivsus või on see hinnatõus või on see mingi reklaamikampaania – müügid ikka liiguvad siis üles või alla, üks-ühest sidet on väga raske öelda,” sõnas ta.

Rõõmustava poole pealt tõi Mere eelmise aasta lõpust esile jõulumüügi, mis õnnestus korralikult. „Ootamatult hästi müüsid ahjupraed. 30 tonni müüsime neid rohkem kui eelmisel aastal, mis oli igati rõõmustav. Verivorstide müük jäi eelmise aasta tasemele,” sõnas ta ja lisas, et möödunud pühade ajal koondus müük väga jõulunädalale ja detsembri alguses veel polnud pühademeeleolu jaekaubanduses näha.

Hetkel kuum