• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,8%6 015,34
  • DOW 300,73%42 515,83
  • Nasdaq 0,84%19 610,71
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,84
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,8%6 015,34
  • DOW 300,73%42 515,83
  • Nasdaq 0,84%19 610,71
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,84
  • 31.01.12, 13:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ehtitusettevõtjatele on saastekvootide müük kasulik

Saastekvootide eest renoveeritud või ehitatud hooned elavdavad kindlasti majandust, mille kaudu luuakse ka uusi töökohti, rääkis ehitusettevõtete liidu juht Indrek Peterson.
“Kindlasti on ehitusturul oma kasu olemas,” rääkis Peterson saastekvootide eest saadud raha suunamisest ehitussektorisse. “Ehitusmahud on siiski praegu veel küllaltki väiksed võrreldes möödunud viie aastaga. Majanduse elavdamise mõttes igal juhul on see ehitusettevõtjatele kasulik.”
Peterson ei osanud enda sõnul muid sektoreid hinnata, kumb oleks kasulikum, kas jätta saastekvoodid müümata või osta näiteks autosid või nn rohelisi busse. “See vajab tõsisemat süvenemist, kuigi kõhklused on,” nentis ta.
Samas uskus Peterson, et saastekvootide eest soetatavad autod mõjutavad kindlasti autoturgu ja võib-olla ka moonutavad seda. “Kuna me toetame hinna- ja kvaliteedi suhtes konkurentsivõimetut kaupa," põhjendas ta. "Kui turg käituks vabalt, siis ei oleks vaja toetada. Ilmselt on hind selles kvaliteedis liiga kallis.,”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Peterson võrdles kahte projekti. “Kas me ostame nn rohelisi busse või ehitame mingi vajaliku ehitise, siis investeering ehitisse tähendab, et luuakse uusi töökohti või need säilitatakse, aga kui ostetakse uus roheline buss, mis on küll võib-olla vajalik, siis bussijuht vahetab vaid bussi ja töökohta sellega juurde ei looda,” näitlikustas ehitusettevõtjate liidu juht.
Kui riigi hübriidautode ostuplaanist rääkida, siis Petersoni arvates on mõte hea, aga talle tundub, et need autod ei ole oma kvaliteedis Põhjamaa kliimale vastavad ja võib-olla ei ole ka oma hinnaga konkurentsivõimelised. “Saastekvootide läbirääkimistel määrab tegelikult väga palju ette kvoodi ostja, mida selle raha eest CO2 müüja tohib teha,” lisas ta.   
 
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele