• OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 500−0,17%5 616,48
  • DOW 300,36%41 544,05
  • Nasdaq −0,82%17 539,44
  • FTSE 1000,09%8 280,33
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,46
  • OMX Baltic0,06%262,68
  • OMX Riga0,64%875,77
  • OMX Tallinn−0,1%1 697,09
  • OMX Vilnius0,25%998,93
  • S&P 500−0,17%5 616,48
  • DOW 300,36%41 544,05
  • Nasdaq −0,82%17 539,44
  • FTSE 1000,09%8 280,33
  • Nikkei 225−0,68%36 581,76
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%101,46
  • 31.01.12, 13:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ehtitusettevõtjatele on saastekvootide müük kasulik

Saastekvootide eest renoveeritud või ehitatud hooned elavdavad kindlasti majandust, mille kaudu luuakse ka uusi töökohti, rääkis ehitusettevõtete liidu juht Indrek Peterson.
“Kindlasti on ehitusturul oma kasu olemas,” rääkis Peterson saastekvootide eest saadud raha suunamisest ehitussektorisse. “Ehitusmahud on siiski praegu veel küllaltki väiksed võrreldes möödunud viie aastaga. Majanduse elavdamise mõttes igal juhul on see ehitusettevõtjatele kasulik.”
Peterson ei osanud enda sõnul muid sektoreid hinnata, kumb oleks kasulikum, kas jätta saastekvoodid müümata või osta näiteks autosid või nn rohelisi busse. “See vajab tõsisemat süvenemist, kuigi kõhklused on,” nentis ta.
Samas uskus Peterson, et saastekvootide eest soetatavad autod mõjutavad kindlasti autoturgu ja võib-olla ka moonutavad seda. “Kuna me toetame hinna- ja kvaliteedi suhtes konkurentsivõimetut kaupa," põhjendas ta. "Kui turg käituks vabalt, siis ei oleks vaja toetada. Ilmselt on hind selles kvaliteedis liiga kallis.,”
Peterson võrdles kahte projekti. “Kas me ostame nn rohelisi busse või ehitame mingi vajaliku ehitise, siis investeering ehitisse tähendab, et luuakse uusi töökohti või need säilitatakse, aga kui ostetakse uus roheline buss, mis on küll võib-olla vajalik, siis bussijuht vahetab vaid bussi ja töökohta sellega juurde ei looda,” näitlikustas ehitusettevõtjate liidu juht.
Kui riigi hübriidautode ostuplaanist rääkida, siis Petersoni arvates on mõte hea, aga talle tundub, et need autod ei ole oma kvaliteedis Põhjamaa kliimale vastavad ja võib-olla ei ole ka oma hinnaga konkurentsivõimelised. “Saastekvootide läbirääkimistel määrab tegelikult väga palju ette kvoodi ostja, mida selle raha eest CO2 müüja tohib teha,” lisas ta.   
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 31.01.12, 10:36
Hansabussi juht: saastekvootide müük moonutab konkurentsi
Saastekvootide eest tehtud ostud mõjutavad kohalikku turgu moonutades konkurentsi, olgugi et mõnes mõttes maksumaksja võidab, rääkis Hansabussi tegevjuht ja üks omanikke Neeme Tammis.
Uudised
  • 31.01.12, 05:44
Kvoodimüüjad võtsid sihikule hübriidautod
Eesti soovib sõlmida Jaapani suurkorporatsiooniga saastekvoodi müügitehingu, mis võimaldaks anda meie riigiametnike kasutusse üle poolesaja hübriidauto.
  • ST
Sisuturundus
  • 16.09.24, 09:14
Õigeaegne küttesüsteemide hooldus tagab muretu talve ja säästab raha
Ükski hooneomanik ei soovi keset talve seista silmitsi olukordadega, kus maja kommunaalkulud on paisunud ootamatult suureks või küttesüsteem lakkab hoopis töötamast. Eesti ilm on väga muutlik, eriti sügisperiood öökülmade ja hoogsadudega. Seega tuleb hooned varakult kütteperioodiks ette valmistada ning tegeleda ennetavalt küttesüsteemide hooldusega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele