• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,71%6 010,28
  • DOW 300,73%42 513,34
  • Nasdaq 0,84%19 611,47
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 225−0,13%38 354,09
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,83
  • 31.01.12, 10:36
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hansabussi juht: saastekvootide müük moonutab konkurentsi

Saastekvootide eest tehtud ostud mõjutavad kohalikku turgu moonutades konkurentsi, olgugi et mõnes mõttes maksumaksja võidab, rääkis Hansabussi tegevjuht ja üks omanikke Neeme Tammis.
“Konkurentsi moonutab see kindlasti,” ütles Tammis, kuna saastekvootide eest tehtud ostu-müügitehingud ei toimu vabaturu tingimustes, sest kvoodiostja saab päris palju määrata, näiteks hübriidautode ostu puhul, kui kaua peab riik autosid kasutama. “Konkurentsi mõjutab see nii müüjatele kui ka teenuseosutajatele.”
Samas möönis Tammis, et kui vaadata maksumaksja pilguga, siis tegelikult on säästlik, kui riik kasutab autosid kauem, kui ta seda varem teinud on. Temale teadaolevalt peaks riik hübriidautosid kasutama viis aastat, seni on ametnikud vahetanud autosid 3-4 aasta tagant. “Autod ei ole ju iseenesest nii väikese kestvusega,” märkis Tammis.
Seni saastekvootide eest soetatud rongide ja elektriautode ostu pidas bussifirma juht ebaratsionaalseks, kuna talle tundub, et riik ei mõelnud väga sellele, kui suurt kasu neist lõpuks saab. “Kõik need rongid tuleb ka lõpuks sõitma panna. Mis see teeb maksumaksja rahakotile? Kust neid reisijaid juurde tuleb? Mida see teeb erakapitalil põhinevale bussiturule?” arutles Tammis. “Kui lugeda kommentaare, kui palju keegi korraga ühe elektriautoga sõita on saanud, siis tekib küsimus, kas need autod tasuvad ennast ära.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toyota hübriidid on siiski Tammise hinnangul võrreldes elektriautode ja rongidega üsna hea ost, ka soetatud bussid on tema meelest hea valik. “Mida aga nende ost turuosalistele tekitab, kes osutavad teenust, ja samuti müüjatele, siis seal kindlasti paljud kaotavad,” uskus ta. 
Tänane Äripäev kirjutab, et Eesti soovib sõlmida Jaapani suurkorporatsiooniga saastekvoodi müügitehingu, mis võimaldaks anda riigiametnike kasutusse üle poolesaja hübriidauto. Eelmise aasta teises pooles kaardistas majandusministeerium riigiametite uute autode nõudluse, mis näitas vajadust 600 auto järele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele