Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Majanduskriis teeb zombi-lennufirmade jätkamise raskeks

    Hispaania lennukompanii Spanair tegevuse lõpetamine pärast riikliku rahastamise lõpetamist võib olla esimene pääsuke teatega, et teistelgi riigi toetusest sõltuvatel lennufirmadel tuleb otsida uusi investoreid või riskida pankrotiga.

    Rahanappuses valitsused ei jaksa lennufirmasid enam endises mahus toetada, kirjutas Bloomberg. Eile teatas rahalistest raskustest Ungari riiklik lennukompanii Malev.
    „Ehkki ettevõtte kommertstulemused on paranenud, ei ole firma rahastamine jätkusuutlik ning jaanuari lõpuks lahendust veel ei olnud,“ teatas firma tegevjuht Lorant Limburger eile firma veebilehe vahendusel. Firma nõukogu esimees Janos Berenyi palus firma juhtkonnal esitada lähiaja likviidsusplaan veel selle nädala lõpuks.
    Ungari valitsus omistas firmale strateegiliselt üliolulise ettevõtte staatuse ning võib üritada firmat aidata, teatas eile Ungari arenguministeerium. Samas käskis Euroopa Liit 9. jaanuaril Malevil aastatel 2007-2010 vastu võetud ebaseadusliku riigiabi tagasi maksta. See jätab Ungari valitsusele väga piiratud võimalused lennufirma abistamiseks. Firma ülevõtmiskõnelused Hiina lennukompaniiga Hainan Airlines jooksid umbe, praegu jätkuvad kõnelused võimalike Euroopa investoritega. Riigi käes on 95% Malevi aktsiatest.
    Lennufirmade otsetoetusi püüavad vähendada ka Rootsi, Iirimaa, Portugali, Poola ja Tšehhi  valitsus.
    „Valitsustel ei ole enam raha lennufirmade toetamiseks samal moel nagu varem,“ ütles agentuurile Bloomberg JLS Consultingu analüütik John Strickland. „Regulatsioonid nõuavad ühesugust mänguruumi ja see on samuti toetamise raskemaks teinud.“
    Turunduskonsultant Heinrich Grossbongardt ennustab Euroopa majandusprobleemide tõttu lennundusturul uut konsolideerumislainet.
    „Kummaline, kuidas kõik need zombi-lennufirmad on suutnud püsida, teenides aasta aasta järel ainult kahjumit,“ ütles ta. „Lendamine on tänapäeval masstoodang, mis tähendab, et määravaks on mastaabisääst. Tavafirma vajab aastas üle 50 miljoni reisija, et tuua kulud aktsepteeritavale tasemele.“
    Lennukompanii SAS omanikeringis on nii Norra kui ka Rootsi valitsusel parlamendi mandaat riigi osaluse vähendamiseks, oodatakse vaid õiget ajahetke. Iirimaa valitsus, mis pingutab, et kinni pidada IMFi/ELi abiprogrammi tingimustest, tahab müüa 25%se osaluse Aer Linguses. Poola jätkab ostja otsimist oma osalusele lennukompaniis LOT ning ka Tšehhi riiklik lennufirma CSA on kõnelustes kahe potentsiaalse investoriga.
    Keith McMullan Aviation Economicsist prognoosib, et selliste lennufirmade ülevõtuks nagu SAS ja Malev on vähe huvi. Ees ootab „kontrollitud hääbumine“. „Ma ei usu, et suuremad lennufirmad oleksid neist huvitatud,“ ütles McMullen. „Välja arvatud juhul, kui neil on väga eriline nišš, mida reeglina ei ole.“
    Helgema pilguga vaatavad tulevikku odavlennufirmad.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.