• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 01.02.12, 11:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tubakatootjad jõudsid riigiga kompromissile

Tubakatootjad suutsid riigiga jõuda suusõnalisele kompromissile, et tubakaaktsiisi maksumärgi uuest kujundusest antakse tubakatootjatele teada vähemalt kuus kuud enne selle kehtima hakkamist, rääkis Tubakatootjate Eesti Assotsiatsiooni juhatuse liige Aili Herkel.
“Vähemasti tehakse tervele komisjonile otsustamiseks ettepanek, et meile antakse maksumärgi kujunduse muudatusest teada vähemalt kuus kuud enne selle kehtima hakkamist,” ütles Herkel. “Kompromiss annab meile parema planeerimisvõimaluse kui see, kui teame seda ainult mõned kuud enne kehtima hakkamist.” 
Herkeli sõnul on tubakatootjad tulemusega enam-vähem rahul, kuigi nende sügavam soov oleks olnud, et iga kord, kui muutub aktsiisimäär, muutuks maksumärgi kujundus. “See oleks andnud meile pikaajalise kindlustunde, et me teame, kui määr muutub, muutub ka kujundus ja et automaatselt rakendub müügipiirang,” põhjendas ta. Herkel nentis, et sellega ei olnud rahandusministeerium päri, kuna nende jaoks on oluline paindlikkus ja kulude kokkuhoid, sest kui määr tõuseb väheke, ei olevat mõistlik kujundust muuta.
Tubakatootjad aga esitasid seaduseelnõusse täiendava ettepaneku, mille kohaselt tahaksid nad maksumärke füüsiliselt kätte saada kolm kuud enne selle kujunduse kehtimahakkamist. “See ei ole praegu kuskile kirja saanud ja me väga loodame, et komisjon selle ettepanekusse lisab,” rääkis Herkel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juhul kui kolm kuud varem ei ole võimalik neid märke välja anda, nii nagu juhtus aastal 2010, et venis riigihange, kuna see vaidlustati, siis sellisel juhul peaks Herkeli sõnul lükkama edasi ka maksumärgi kujunduse jõustumine täpselt nii kauaks, kuniks on viibinud maksumärkide väljastamine. “Meie soov on, et antaks välja kolm kuud enne maksumärgi kujunduse jõustuma hakkamist,” täpsustas ta. 
Alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seaduse ning alkoholiseaduse muutmise seaduse eelnõusse sai muudatusi teha kuni 1. veebruarini. Eelnõu esimene lugemine toimus jaanuari alguses.  

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele