Page Not Found

  • OMX Baltic−0,05%309,35
  • OMX Riga−0,09%869,03
  • OMX Tallinn−0,03%2 077,8
  • OMX Vilnius0,03%1 210,02
  • S&P 500−0,56%5 888,55
  • DOW 30−0,58%42 098,7
  • Nasdaq −0,51%19 100,94
  • FTSE 1000,05%8 730,79
  • Nikkei 2251,88%38 432,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%88,51
  • OMX Baltic−0,05%309,35
  • OMX Riga−0,09%869,03
  • OMX Tallinn−0,03%2 077,8
  • OMX Vilnius0,03%1 210,02
  • S&P 500−0,56%5 888,55
  • DOW 30−0,58%42 098,7
  • Nasdaq −0,51%19 100,94
  • FTSE 1000,05%8 730,79
  • Nikkei 2251,88%38 432,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%88,51
  • 23.05.12, 10:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa saab projektivõlakirjad

Euroopa Parlament ja liikmesriigid jõudsid eile kokkuleppele nn projektivõlakirjade ellukutsumiseks, mis võimaldab Euroopas transpordi- ja energiataristuid rajavatel ettevõtetel emiteerida ELi garantiiga võlakirju.
See on üks element nn kasvupaktis, mida kavandatakse kärpekuurist kiduva Euroopa majanduse ergutamiseks, vahendas agentuur Bloomberg.
Tegemist on pilootprojektiga aastateks 2012-2013. ELi eelarvest eraldatakse 230 miljonit eurot Euroopa Investeerimispangale (EIB), et kanda osa projektide rahastamise riskist. Võimalikke investeeringuid peaks sellega teha saama 4,6 miljardi euro väärtuses. Ühtlasi sillutataks sellega teed 2014-2020 a eelarveraamistikus kavandatavale 40 mld euro suurusele infrastruktuuriprojektide rahastule.
Projektivõlakirjad ei ole sama mis euroala riikide ühised võlakirjad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Projektivõlakirjade idee käis Euroopa Komisjon välja juba 2010. aasta oktoobris. See on mõeldud arendajatele kapitali kaasamiseks strateegiliselt olulistele projektidele, mis ei ole erainvestoritele piisavalt atraktiivsed. Programmi eesmärk on pakkuda projektide rahastamisel pangalaenudele alternatiivi.
Pilootfaasi mõte on omakorda võlakirju investoritele tutvustada – juba on huvi ilmutanud pensionifondid ja kindlustusfirmad.
230 miljonist eurost on 200 miljonit kavandatud transpordiprojektidele, 20 miljonit digitaalsele infrastruktuurile ning 10 miljonit energiaprojektidele. Pilootprojektide arv jääb Euroopa Komisjoni plaani järgi 5-10 vahele.
2014. aastast tahab EL aga luua 40 mld euro suuruse rahastu suurte taristuprojektide rahastamiseks. Sellest 21,7 miljardit eurot oleks transpordiprojektidele, 9,2 miljardit eurot digitaalsetele infrastruktuurivõrkudele ning 9,1 miljardit energiaprojektidele. Kogusummast 5 miljardit võidakse kasutada projektivõlakirjade jaoks, ülejäänu moodustaksid toetused.

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele