Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pant: meis ei pea pettuma
Tallink Grupi juhatuse esimees Enn Pant lubab, et investorid ei pea ettevõttes pettuma ning lubab, et dividendide maksmine otsustatakse üsna pea.
Neljapäeval avaldas Tallink Grupp kolmanda kvartali ligi 50 miljoni eurose kasuminumbri, mis ületas kõikide analüütikute ootused. Koos kasumi kasvu ja laenude agressiivse tagasimaksega jõudis laevanduskontsern ka esimest korda suhtarvudeni, mis lubaksid kontserni strateegia kohaselt juba kevadel investoreid dividendidega rõõmustada.
"Oleme tulemustega rahul. Teistmoodi ei saagi olla," annab Pant Äripäevaga rääkides hinnangu suvistele majandusnäitajatele. Tema sõnul on Tallink pikemat aega teinud dividendide maksmise nimel tööd, aga siiani pole kasum (dividendide maksmiseks - toim.) nii hea olnud.
Kas Tallink on nüüd siis lõpuks dividendiküps?"Eks see vajab aktsionäride nõusolekut, aga ma arvan et üpris pea võtame selle otsuse vastu. Mis päeval dividendide maksmise otsus tuleb, ma loomulikult öelda ei saa, kuna oleme börsifirma. Aga eks see dividendide maksmine ole olnud meie kindel soov ja selle nimel oleme pikemat aega tööd teinud."
Kas pangad dikteerivad teie dividendimaksmist või see sõltub ikkagi Tallinki omanikest?"Me ei ole pankadega sel teemal läbi rääkinud."
Viimastel aastatel olete näidanud investoritele presentatsioone, et teie võlakoormus langeb 2020. aastaks peaaegu nullini. Värskes aruandes aga mainite, et võite siiani kestnud agressiivsele laenude tagasimaksmisele hoopis pidurit tõmmata?Mõned aastad tagasi ei olnud meil midagi teha. Me lihtsalt pidime laenukoormust vähendama. Aga nüüd vaatavad pangad, et: saate hakkama küll, et võite hoogu maha võtta.
Pikaajalist laevadesse investeerimist ja miljardite eurodesse küündivate laenude võtmist peate takkajärgi õigeks otsuseks?Ei oska öelda, et laevadesse investeerimine oli hulljulgus või hästi ajastatud tegevus. Tookord võis see olla isegi emotsionaalne otsus. Aga jah. Takkajärgi on meil läinud väga hästi.
Miks te toote jaanuaris Turu-Stockholmi liinilt Silja Europe Tallinn-Helsingi liinile ning siinse laeva viite omakorda Rootsi-Soome vahele seilama? Kas tegemist on turundusstrateegiaga ning soovite Baltic Princessi alusega rohkem rootslastele ja soomlastele meeldida, samas kui eestlastel pole ehk niiväga vahet, millega Soome sõita?Eks konkurents ole Turu-Stockholmi liinil suur ja see liin ei kasva ka. Mõningal määral võis see olla vastukäik ka konkurent Viking Line`ile (Soome laevakompanii toob jaanuari keskel samale liinile tuliuue aluse Viking Grace - toim).Vangerduse mõte on ühelt poolt hoida kokku kütusekulusid. Silja Europa sõidab täna ikka 22 tundi päevas, aga Tallinna-Helsingi liinile tulles vaid 7 tundi.Silja Europe toomine liinile Tallinn-Helsingi aitab meil aga tuua mahtu juurde, kuna laev on Baltic Princess`ist tunduvalt suurem.
Kas teil on plaanis teha laevapargis veel vangerdusi?Eks iga vangerdus võtab aega. See ei ole nii lihtne kui autodega, et tõstad masina ühest garaažist lihtsalt teise. See vajab investeeringuid. Praeguse vangerdusega oleme tegelnud juba alates maist ning eks nüüd tuleb need paar miljonit eurot tagasi teenida.
Eckerö Line toob aasta lõpus Tallinna-Helsingi liinile täiesti uue aluse Finlandia. Kas te konkurentsi tõusu ei karda?Konkurents on tervitatav! Kes ellu jääb, on kõva mees. Ehk on nüüd hoopis nii, et kui Eckeröl on laenud peal, kaovad tal ära ka tasuta piletid.
Kas nüüd, kui intressid on all, ei kavatse te oma laenuintressi pikemaks ajaks fikseerida?Meil on osa intresse juba fikseeritud. Aga eks sellega ole nii, et kui intressid on all, siis on jälle kütus kallis, ja vastupidi. Mingi pinge peab juba alati sees olema. Oleme püüdnud fikseerida ju ka kütuse hinda. Aga sellega on ka nii- ja naapidi. Üks hetk, kui kütusehind tõuseb, on küll hea, aga teisel hetkel, kui langema hakkab, on taas ikka sant tunne.
Kokkuvõtteks lubab Pant, et investorid ei pea Tallinkis pettuma.
Autor: Raivo Sormunen, Rivo Sarapik
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.