Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pant: meis ei pea pettuma

    Tallink Grupi juhatuse esimees Enn Pant lubab, et investorid ei pea ettevõttes pettuma ning lubab, et dividendide maksmine otsustatakse üsna pea.

    Neljapäeval avaldas Tallink Grupp kolmanda kvartali ligi 50 miljoni eurose kasuminumbri, mis ületas kõikide analüütikute ootused. Koos kasumi kasvu ja laenude agressiivse tagasimaksega jõudis laevanduskontsern ka esimest korda suhtarvudeni, mis lubaksid kontserni strateegia kohaselt juba kevadel investoreid dividendidega rõõmustada.
    "Oleme tulemustega rahul. Teistmoodi ei saagi olla," annab Pant Äripäevaga rääkides hinnangu suvistele majandusnäitajatele. Tema sõnul on Tallink pikemat aega teinud dividendide maksmise nimel tööd, aga siiani pole kasum (dividendide maksmiseks - toim.) nii hea olnud.
    Kas Tallink on nüüd siis lõpuks dividendiküps?"Eks see vajab aktsionäride nõusolekut, aga ma arvan et üpris pea võtame selle otsuse vastu. Mis päeval dividendide maksmise otsus tuleb, ma loomulikult öelda ei saa, kuna oleme börsifirma. Aga eks see dividendide maksmine ole olnud meie kindel soov ja selle nimel oleme pikemat aega tööd teinud."
    Kas pangad dikteerivad teie dividendimaksmist või see sõltub ikkagi Tallinki omanikest?"Me ei ole pankadega sel teemal läbi rääkinud."
    Viimastel aastatel olete näidanud investoritele presentatsioone, et teie võlakoormus langeb 2020. aastaks peaaegu nullini. Värskes aruandes aga mainite, et võite siiani kestnud agressiivsele laenude tagasimaksmisele hoopis pidurit tõmmata?Mõned aastad tagasi ei olnud meil midagi teha. Me lihtsalt pidime laenukoormust vähendama. Aga nüüd vaatavad pangad, et: saate hakkama küll, et võite hoogu maha võtta.
    Pikaajalist laevadesse investeerimist ja miljardite eurodesse küündivate laenude võtmist peate takkajärgi õigeks otsuseks?Ei oska öelda, et laevadesse investeerimine oli hulljulgus või hästi ajastatud tegevus. Tookord võis see olla isegi emotsionaalne otsus. Aga jah. Takkajärgi on meil läinud väga hästi.
    Miks te toote jaanuaris Turu-Stockholmi liinilt Silja Europe Tallinn-Helsingi liinile ning siinse laeva viite omakorda Rootsi-Soome vahele seilama? Kas tegemist on turundusstrateegiaga ning soovite Baltic Princessi alusega rohkem rootslastele ja soomlastele meeldida, samas kui eestlastel pole ehk niiväga vahet, millega Soome sõita?Eks konkurents ole Turu-Stockholmi liinil suur ja see liin ei kasva ka. Mõningal määral võis see olla vastukäik ka konkurent Viking Line`ile (Soome laevakompanii toob jaanuari keskel samale liinile tuliuue aluse Viking Grace - toim).Vangerduse mõte on ühelt poolt hoida kokku kütusekulusid. Silja Europa sõidab täna ikka 22 tundi päevas, aga Tallinna-Helsingi liinile tulles vaid 7 tundi.Silja Europe toomine liinile Tallinn-Helsingi aitab meil aga tuua mahtu juurde, kuna laev on Baltic Princess`ist tunduvalt suurem.
    Kas teil on plaanis teha laevapargis veel vangerdusi?Eks iga vangerdus võtab aega. See ei ole nii lihtne kui autodega, et tõstad masina ühest garaažist lihtsalt teise. See vajab investeeringuid. Praeguse vangerdusega oleme tegelnud juba alates maist ning eks nüüd tuleb need paar miljonit eurot tagasi teenida.
    Eckerö Line toob aasta lõpus Tallinna-Helsingi liinile täiesti uue aluse Finlandia. Kas te konkurentsi tõusu ei karda?Konkurents on tervitatav! Kes ellu jääb, on kõva mees. Ehk on nüüd hoopis nii, et kui Eckeröl on laenud peal, kaovad tal ära ka tasuta piletid.
    Kas nüüd, kui intressid on all, ei kavatse te oma laenuintressi pikemaks ajaks fikseerida?Meil on osa intresse juba fikseeritud. Aga eks sellega ole nii, et kui intressid on all, siis on jälle kütus kallis, ja vastupidi. Mingi pinge peab juba alati sees olema. Oleme püüdnud fikseerida ju ka kütuse hinda. Aga sellega on ka nii- ja naapidi. Üks hetk, kui kütusehind tõuseb, on küll hea, aga teisel hetkel, kui langema hakkab, on taas ikka sant tunne.
    Kokkuvõtteks lubab Pant, et investorid ei pea Tallinkis pettuma.
    Autor: Raivo Sormunen, Rivo Sarapik
  • Hetkel kuum
Seotud lood

IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Indrek Kasela astub tagasi, juhatus jätkab kahe liikmega
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Kalatootja PRFoodsi juht Indrek Kasela astus ettevõtte juhi kohalt tagasi, samuti lahkus ta tütarühingute Saaremere Kala ja Saare Kala Tootmine juhatustest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.