Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veokite kaalu tõus uuendab masinaparki
Eesti teedele raskemate veokite lubamisel hakataks kasutama autoronge, mis teed vähem lõhuvad, kinnitas autoettevõtete liidu direktor Villem Tori.
Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab lubada teedele senise 44 tonni asemel 52 tonni vedavaid sõidukeid. Tori rääkis "Aktuaalsele kaamerale", et selliste veokitega sõitmine ei toimuks teedel või sildadel, mis ei vasta nõuetele, vahendavad
ERRi uudised.
"Tähelepanuta on jäänud see, milliseid autoronge me hakkame kasutama ja kasutame ka täna. Selliseid autoronge, mis on tee jaoks sõbralikumad, neil on rohkem telgi ja rattaid, millega nad toetuvad teepinnale, ehk kui kaal suureneb, siis on ta võrdsemalt ja rohkem jaotatud teepinnale ehk tee saab selle võrra vähem häiritud," selgitas liidu juht.
Ta kinnitas, et kui majandusel läheb hästi, siis läheb hästi ka vedajal ning loomulikult investeeritakse siis ka paremasse ja uuemasse tehnikasse ning vahetatakse tehnikat kiiremini.
"Tahamegi korrastada turgu. Mida vähemaks jääb konkurents, seda suuremad võimalused on neil, kes korrektselt käituvad, turul püsida. Kui turg iseenesest käitub nii, et üksteiselt tööd ära võtta, jäävad ka neile, kes tahaksid olla korralikud, väiksemad võimalused investeerida ja ka nende tehnika laguneb," nentis Tori.