• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.12.12, 14:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veokite kaalu tõus uuendab masinaparki

Eesti teedele raskemate veokite lubamisel hakataks kasutama autoronge, mis teed vähem lõhuvad, kinnitas autoettevõtete liidu direktor Villem Tori.
Riigikogu keskkonnakomisjon soovitab lubada teedele senise 44 tonni asemel 52 tonni vedavaid sõidukeid. Tori rääkis "Aktuaalsele kaamerale", et selliste veokitega sõitmine ei toimuks teedel või sildadel, mis ei vasta nõuetele, vahendavad ERRi uudised.
"Tähelepanuta on jäänud see, milliseid autoronge me hakkame kasutama ja kasutame ka täna. Selliseid autoronge, mis on tee jaoks sõbralikumad, neil on rohkem telgi ja rattaid, millega nad toetuvad teepinnale, ehk kui kaal suureneb, siis on ta võrdsemalt ja rohkem jaotatud teepinnale ehk tee saab selle võrra vähem häiritud," selgitas liidu juht.
Ta kinnitas, et kui majandusel läheb hästi, siis läheb hästi ka vedajal ning loomulikult investeeritakse siis ka paremasse ja uuemasse tehnikasse ning vahetatakse tehnikat kiiremini.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Tahamegi korrastada turgu. Mida vähemaks jääb konkurents, seda suuremad võimalused on neil, kes korrektselt käituvad, turul püsida. Kui turg iseenesest käitub nii, et üksteiselt tööd ära võtta, jäävad ka neile, kes tahaksid olla korralikud, väiksemad võimalused investeerida ja ka nende tehnika laguneb," nentis Tori.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele