• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 30.05.13, 15:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Milline on Eesti mainekaim suurettevõte?

TNS Emor avaldas tänavused suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu tulemused, mis saadi firmade üldise hoiaku ja tugevusindeksi alusel.
Pingerida juhib AS Swedbank, kellele järgnevad AS Rakvere Lihakombinaat ja AS EMT. Esiüheksas on lisaks AS Saku Õlletehas, AS Tallegg, AS Tallinna Sadam, AS Statoil Fuel & Retail Eesti, AS SEB Pank ja AS A. Le Coq.
Emor lisab kommentaariks, et valdkondade keskmiste tulemuste põhjal on näha, et keskmine maineindeks on 2013. aastal kõrgeim taas toiduainetööstusel, järgnevad kaubandus-, finants- ja sidesektor. Madalam indeks on energeetika-, tööstus-, transpordi- ja ehitussektoris.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toiduainetööstuse ja kaubandussektori valdkonna keskmised on aastases võrdluses tõusnud. Finants- ja sidesektor ning energeetika-, tööstus-, transpordi- ja ehitussektoris on valdkonna keskmised jäänud aastases võrdluses stabiilseks.
AS Swedbank on maineliidrite tipus juba kuuendat aastat (2008. a Hansapanga nime all) ning EMT ja Rakvere LK on esiviisikus olnud juba üle seitsme aasta. TOP 9-s on sees eelmise perioodiga võrreldes AS Saku Õlletehas ja AS Statoil Fuel & Retail Eesti.
Suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu metoodikast. Eesti suurettevõtete tuntuse ja maine uuringu eesmärk on reastada erinevate valdkondade suurettevõtted üldise mainekuse alusel, tegemist ei ole brändiedetabeliga. Eesti elanikkonna hinnanguid ettevõtetele mõõdetakse kahe parameetri – üldise suhtumise (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga negatiivne" ja 10 – "väga positiivne") ja tugevusindeksi (mõõdetuna 10-punktisel skaalal, kus 1 – "väga nõrk" ja 10 – "väga tugev") alusel. Ettevõtte mainekuvandis on need tegurid koos üldise usaldusväärsusega kõige olulisemad dimensioonid.Uuringus osales 2013. aasta aprillis–mais 988 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta (2012. a) uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese saja ettevõtte hulgast, kokku 83 suurettevõtet.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 13 p 10 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele