• OMX Baltic−0,12%295,85
  • OMX Riga0,22%921,59
  • OMX Tallinn−0,17%2 015,71
  • OMX Vilnius0,04%1 226,21
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 1000,1%9 196,34
  • Nikkei 225−1,24%42 188,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,31
  • OMX Baltic−0,12%295,85
  • OMX Riga0,22%921,59
  • OMX Tallinn−0,17%2 015,71
  • OMX Vilnius0,04%1 226,21
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 1000,1%9 196,34
  • Nikkei 225−1,24%42 188,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,31
  • 08.01.13, 10:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üha enam lennufirmasid hülgab  7-8aastaseid lennukeid

Kallis kütusehind on sundinud lennufirmasid keskenduma rohkem efektiivsusele ning hülgama vaid 7-8 aastat kasutuses olnud lennukeid, näitab värske PricewaterhouseCoopersi uuring.
Toornafta hind püsis mullu enamuse ajast tasemel üle saja dollari barreli eest ning seetõttu on lennufirmadele efektiivsus saanud eriti oluliseks. Kui traditsiooniliselt on lennukite eluiga 20-25 aastat, siis nüüd hülgavad lennufirmad 7-8aastaseid lennukeid, et otsida uuemaid ja kütusesäästlikumaid mudeleid.
"Üha rohkem lennukeid kõrvaldatakse kasutusest pärast 7-8 aastat võrreldes traditsioonilise 25 aastaga, kuna olulisemaks on saanud ettevõtete investorid ja kasumid," ütles PwC lennunduse juht Neil Hampson. "See võib tähendada, et üha rohkem lennukeid satub niinimetatud lennukite kalmistule."
Negatiivseid tagajärgi võivad seetõttu tunda ka lennufirmad ise, kui nad on sunnitud kirjutama maha lennukite edasimüügi väärtuse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Üha rohkem lennukeid on hakatud ka rentima, kuna firmadele on ostmine muutumas vastumeelseks. PwC prognoosib, et 2020. aastaks renditakse 40% kõikidest lennukitest, võrreldes 12%ga 1990. aastal.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele