• OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • OMX Baltic1%300,07
  • OMX Riga0,00%867,99
  • OMX Tallinn0,19%1 964,94
  • OMX Vilnius0,88%1 174,87
  • S&P 5001,47%5 686,67
  • DOW 301,39%41 317,43
  • Nasdaq 1,51%17 977,73
  • FTSE 1001,17%8 596,35
  • Nikkei 2251,04%36 830,69
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%93,75
  • 15.08.13, 17:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Tegime keskpärase tulemuse"

 Tallinki teise kvartali kasum pooldus dividendide tulumaksu tõttu. Ettevõtte finantsjuhi Janek Stalmeistri sõnul oli tegemist keskpärase tulemusega.
Kasum vähenes 53 protsenti, 9,27 mln euroni. Laevanduskontserni maksude-eelseks kasumiks tuli 18,2 miljonit.
Kuidas tulemustega rahul olete?
Ei ole põhjust rahul mitte olla, kuid ülirahul ka ei ole, keskpärane.  Oli teguderohke kvartal: finantstehingud, laevu ostetud ja dividendid said otsustatud, operatiivse poole pealt äril läks paremini.
Dividendid lõikasid kasumisse sisse?
Nojah, aga kõik saavad sellest aru. Me ei saa võrrelda eelmisi numbreid praegustega.
Aktsionäre on ju ka tore rõõmustada.
Jah.
Reisijate vedu vähenes 1% kokku, kõige rohkem just (5,3%) Soome-Rootsi vahelistel liinidel. Mis põhjused on?
Töötame ja müük käib iga päev. Aga konkurendid on seal teinud tegevusi, Viikingil on uus laev ja samas meie oleme vahetanud suurema laeva seal mõnevõrra väiksema vastu. See pole ainus põhjus, kuid see on kõikide põhjuste koosmõjul nii. Mõnevõrra oli seda ette näha. Kui suured need langused võiksid või peaksid olema, seda on keeruline öelda. Aga ma ei näe põhjust pikalt nutta.
Kas see võiks paraneda?
Kuud on erinevad ja reisijate numbrid käivad kuude lõikes üles ja alla. Ma tahaks tööd teha selle nimel, et läheks paremini.
Kuidas te Silja Europa siia liinile toomisega rahul olete? On räägitudSilja Europa võimaliku äraviimise kohta Tallinn-Helsingi liinilt. On seda kaalutud?
Kus seda räägitud on? Minul küll toas sellist kaalu ei ole. Ma pole kuulnudki seda.
Silja Europa liini vahetus on täitnud oma eesmärke, see oli õige vahetus.
Eelmises raportis märkisite, et majanduse ebakindlus ja peidetud riskid võivad avaldada mõju kontserni 2013. aasta tulemustele. Praeguses raportis seda enam sees ei ole.
Me pole oma eesmärke ümber lükanud, ebakindlus jätkub. Tarbijatel üleliia optimismi pole, aga me oleme jaeturul ja tarbijate käitumine mõjutab meie äritegevust. See olukord hetkel teeb meid valvsaks, sest ebakindlus on jätkuvalt olemas
Samas teises kvartalis tarbimine teie laevadel veidi kasvas.
Jah, pileti poolel üle 3% ja restoranide poolel ka veidi. Seda on hea tõdeda, et selles suhteliselt rahulikus ja mitte super kasvukeskkonnas oli meil ka kasvuelemente, see on positiivne.Eks me püüame omalt poolt omi tooteid rohkem müüa ja äri järjest paremini ajada. Aga kõrvalist head abi ei ole. Kui majandusel läheks ka hästi ja ise ka hästi müüks, siis oleks väga hea. Kuid suhtelises mõistes läheb meie äril hästi.
 

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele