• OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,36%6 388,22
  • DOW 300,02%44 930,8
  • Nasdaq −0,84%21 135,92
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,71
  • OMX Baltic−0,04%297,24
  • OMX Riga0,33%919,57
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 219,34
  • S&P 500−0,36%6 388,22
  • DOW 300,02%44 930,8
  • Nasdaq −0,84%21 135,92
  • FTSE 1001,08%9 288,14
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%93,71
  • 06.09.13, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallink ei kiirusta kulutama saaste piiramisele

Tallink ei kiirusta investeerima laevade saaste piiramisse, kuni lahendused on arenenumad, ütles ettevõtte finantsdirektor Janek Stalmeister Bloombergile.
Tallink kasutab tõenäoliselt madala väävlisisaldusega kütuste nagu diisli ostmist ja installeerib puhastusseadmed, et eraldada väävel suitsust, ütles ta.
1. jaanuarist 2015 peab Euroopa Liidu ja Rahvusvahelise Merendusorganisatsiooni reeglite alusel vähendama Läänemerel, Põhjamerel ja Põhja-Ameerika ranniku lähistel kütuses väävli sisaldust ühelt protsendilt 0,1 protsendile. Uued reeglid suurendavad laevakompaniide ja eksportööride kulusid.
"Kui me vaatame olemasolevaid puhastusseadmeid, mis koguvad suitsust väävlit, mis on pilootprojektide raames laevadele installeeritud, siis tagasiside on, et need ei ole päris usaldusväärsed," ütles ta. "Kuna tootjad arendavad neid, siis olukord on paranev ja võib pakkuda meile sobiva lahenduse. Ma eeldan, et õhupuhastusseadmete hinnad langevad ja seetõttu ei ole mõtet tormata sinna raha investeerima," rääkis Stalmeister.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suurim laevamootorite tootja Wärtsilä Soomest prognoosis, et vähemalt 2000 laevale tuleb seadistada vähemalt üks õhupuhastaja, mis maksab vähemalt miljon eurot tükist.
Läänemere sadamad ei paku hetkel kokkukogutud väävlist lahtisaamise võimalust.
Potentsiaalsetele investeerimisotsustele aitaksid kaasa piirkonna valitsuste nagu Soome abilubadus, mis kataks osa kuludest laevnikele või teeks seda läbi langetatud sadamatasude, ütles Stalmeister.
"Lõplik otsus on tõenäoliselt kombinatsioon erinevatest valikutest," märkis ta. "Kui me otsustame hakata kasutama kallimat kütust mõnedel laevadel, siis me peame oma väljumisgraafikuid senisest veelgi enam optimeerima madal- ja kõrghooaja vahel. Kui me kaalume potentsiaalset investeerimisabi ja madalamaid sadamatasusid, siis mõju tegevuskuludele ei olegi nii suur."
Alternatiiv oleks veeldatud maagaasi kasutamine, kuid Läänemere sadamates puuduvad LNG terminaalid.
"Laevade ümberehitus LNG peale oleks suhtelislt kallis ja kaheldav investeering," ütles Stalmeister. "Siiski on seda mõistlik kaaluda uuematel laevadel," lisas ta Bloombergile.
Tallinki juht ja suuromanik Enn Pant esineb 25. septembril Äriplaani konverentsil, kus räägib muuhulgas ka 2015. aastal kehtima hakkavast uuest keskkonnanõudest laevakütusele ja selle mõjust Eesti firmadele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele