• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.12.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki õnnetuse juurdlus võib kesta aasta

Tallinna ja Helsingi vahet sõitnud laeva Tallink Stari auto­teki õnnetuse uurimine võib veeteede ameti kinnitusel kesta kuni aasta. Neljapäeva õhtul purunes Tallink Stari auto­teki rambi lukustusmehhanism ning ramp kukkus alla.
Lähipäevil peaks saabuma Ohutusjuurdluse Keskusest otsus, kes hakkab juhtumit uurima, teatas veeteede ameti kommunikatsioonijuht Tarmo Ots.
Kuluda võib aasta. Eeldatavasti jääb juhtum ameti uurida, kuna Ohutusjuurdluse Keskus ­uurib enamasti raskeid ja väga raskeid laevaõnnetusi, mis on päädinud näiteks laevahuku või inimese surmaga, selgitas Ots.
Tema sõnul on praegu veel vara öelda juurdluse pikkust, kuid seniste kogemuste põhjal võib uurimine kesta kuni aasta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Otsa sõnul vaatasid Soomes laeva esimesena üle klassiühingu Bureau Veritas tehnilised eksperdid.
Saabuvad viimased sõidukid. Koos laevaga tuuakse Otsa kinnitusel Tallinna veel mõni tekile jäänud sõiduk. “Helsingis ei saanud sadama tehniliste võimaluste pärast neid maha laadida. Tallinnas pidi olema sobiv ramp, millega saab kõrgemalt tekilt maha laadida,” ütles Ots reedel. Tema sõnul sõidukeid juurdluse huvides ei arestita.
Tallinki esialgsetel andmetel pääsesid inimesed juhtumist tõsisemate vigastusteta, küll aga sai kahjustada mitu raskeveokit.
 
Mis juhtus
Õnnetus Tallinki laevaga Star
Purunes vahetult enne Tallink Stari väljumist Helsingi sadamast kahte autotekki ühendavat rampi tõstes rambi mehhanism. Ramp kukkus ühest nurgast osaliselt alla ja tekkinud kalde tõttu vajusid veoautod üksteise vastu. Ühe auto kabiini jäi kinni autojuht.Rambile on väljastatud sertifikaat kuni 200tonnise raskuse kandmiseks. Õnnetuse hetkel rambil paiknenud sõidukite kogukaal oli deklaratsioonide alusel 130 tonni.Õnnetusega seotud kahjud hüvitab Tallinki kindlustusfirma.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele