Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinki õnnetuse juurdlus võib kesta aasta
Tallinna ja Helsingi vahet sõitnud laeva Tallink Stari autoteki õnnetuse uurimine võib veeteede ameti kinnitusel kesta kuni aasta. Neljapäeva õhtul purunes Tallink Stari autoteki rambi lukustusmehhanism ning ramp kukkus alla.
Lähipäevil peaks saabuma Ohutusjuurdluse Keskusest otsus, kes hakkab juhtumit uurima, teatas veeteede ameti kommunikatsioonijuht Tarmo Ots.
Kuluda võib aasta. Eeldatavasti jääb juhtum ameti uurida, kuna Ohutusjuurdluse Keskus uurib enamasti raskeid ja väga raskeid laevaõnnetusi, mis on päädinud näiteks laevahuku või inimese surmaga, selgitas Ots.
Tema sõnul on praegu veel vara öelda juurdluse pikkust, kuid seniste kogemuste põhjal võib uurimine kesta kuni aasta.
Otsa sõnul vaatasid Soomes laeva esimesena üle klassiühingu Bureau Veritas tehnilised eksperdid.
Saabuvad viimased sõidukid. Koos laevaga tuuakse Otsa kinnitusel Tallinna veel mõni tekile jäänud sõiduk. “Helsingis ei saanud sadama tehniliste võimaluste pärast neid maha laadida. Tallinnas pidi olema sobiv ramp, millega saab kõrgemalt tekilt maha laadida,” ütles Ots reedel. Tema sõnul sõidukeid juurdluse huvides ei arestita.
Tallinki esialgsetel andmetel pääsesid inimesed juhtumist tõsisemate vigastusteta, küll aga sai kahjustada mitu raskeveokit.
Mis juhtus
Õnnetus Tallinki laevaga Star
Purunes vahetult enne Tallink Stari väljumist Helsingi sadamast kahte autotekki ühendavat rampi tõstes rambi mehhanism. Ramp kukkus ühest nurgast osaliselt alla ja tekkinud kalde tõttu vajusid veoautod üksteise vastu. Ühe auto kabiini jäi kinni autojuht.Rambile on väljastatud sertifikaat kuni 200tonnise raskuse kandmiseks. Õnnetuse hetkel rambil paiknenud sõidukite kogukaal oli deklaratsioonide alusel 130 tonni.Õnnetusega seotud kahjud hüvitab Tallinki kindlustusfirma.