• OMX Baltic0,08%297,05
  • OMX Riga−0,17%916,06
  • OMX Tallinn−0,11%2 035,71
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,16%6 456,35
  • DOW 30−0,21%44 829,48
  • Nasdaq −0,19%21 672,51
  • FTSE 100−0,04%9 161,3
  • Nikkei 225−1,45%42 649,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,91
  • OMX Baltic0,08%297,05
  • OMX Riga−0,17%916,06
  • OMX Tallinn−0,11%2 035,71
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,16%6 456,35
  • DOW 30−0,21%44 829,48
  • Nasdaq −0,19%21 672,51
  • FTSE 100−0,04%9 161,3
  • Nikkei 225−1,45%42 649,26
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,91
  • 24.01.14, 09:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Siseministeerium: meil on sõidukite kasutamine rangelt reguleeritud

Siseministeeriumi varade asekantsler Riho Kuppart ütles Äripäevale, et nende valitsusalas pole praegu tarvis teha muudatusi nagu sõidupäevikute kasutusele võtmine, sest sõidukite kasutamine on karmilt reguleeritud.
Kui erandjuhtudel sõidukit ka erasõiduks kasutatakse, siis peabki sõidu sõidupäevikusse kandma.
Kuppart selgitas, et siseministeeriumi ja selle allasutuste puhul on ametiauto isiklikuks otstarbeks kasutamise õigus antud valitsuse määrusega vaid ministrile, kantslerile ja maavanematele. Nemad sõidupäevikut ei pea ning tasuvad seadusest tulenevad maksud erisoodustuselt.
Teenistussõidukite - st üldjuhul politsei ja pääste alarmsõidukite - kasutamine isiklikeks sõitudeks on keelatud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Üldkasutuses sõidukeid saavad töösõitudeks kasutada kõik töötajad. Reeglina on ka üldkasutuses sõiduki kasutamine erasõitudeks keelatud," ütles Kuppart, "Üksikud erandid on vaid olulistel eraelulistel põhjustel ning sel juhul otsustab sõiduki kasutamise asutuse juht või tema poolt volitatud isik. Sellisel juhul on kasutaja kohustatud isiklikud sõidud fikseerima sõidupäevikus ning hüvitama asutusele tekkinud kulud."
Kuppart leidis, et suuri muudatusi pole siseministeeriumi valitsusalas praegu vaja teha, kuna sõidukite kasutamine on üsna karmilt reguleeritud. "Me ei kasuta sõidukeid motivatsioonisüsteemi osana erinevalt erasektorist," lisas ta.
Edaspidi soovib ministeerium juurutada GPSi-põhiseid süsteeme sõidukite asukohtade ja kasutamise jälgimiseks, sel juhul hakkaks osa sõidulehtedega kogutavat infot laekuma automaatselt. "Kindlasti kaalume sõidulehtede sisu muutmist, kuid mitte kaotamist," ütles asekantsler.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 2 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele