• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,21%38 871,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,91
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,21%38 871,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,91
  • 23.01.14, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luigas: sõidupäevikud ka riigikogu liikmeile

Ametnikud ja riigikogulased peaksid oma isiklikud sõidud ametisõitudest eristama, arvab riigikogu sotsiaaldemokraadist liige Inara Luigas. Tema hinnangul ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse.
Äripäevas ilmunud arvamusloos tegi ettevõtja Jaak Nigul ettepaneku panna ametnikud sõidupäevikut pidama ja erasõitude eest ise maksma. Maksulaekumisi see ei suurendaks, küll aga hoiaks kokku riigi raha.
Järgneb Inara Luigase kommentaar:Olen täiesti nõus väitega, et seaduse muudatuse eesmärk peab olema õigluse tagamine autokasutajatele. Kui see toob riigieelarvesse ka lisatulu, on sellel kaks eesmärki. Kogu maksustamissüsteemi ei tohiks käsitleda maksulaekumise parandamise eesmärgil, mis praegusel ajal tundub. Varem või hiljem, pöördutakse kindlasti selle juurde, kuidas ja mil moel eristada ja maksustada isiklikke sõite ka riigikogu liikmetel ja teistel riigiametnikel. Alustades presidendist ja lõpetades kõikide ametite, maavalitsuste, omavalitsuste ja MTÜdele registreeritud sõidukitega.
Riigikogu liikmete autode soetamisel peaks jälgima ühiskonna tundlikkust ja määrama auto klassi tüübi, millest kallima klassi soetamisel kuluhüvitistest kompensatsiooni ei määrata. Ei ole kaugeltki loogiline, et tänases vaesuvas riigis on riigikogu liikmel võimalik soetada kõrgklassi auto, mis kuluhüvitistest kinni makstakse. Kui riigikogu liige soovib aga seda teha, kui tema majanduslik seis seda lubab, võib ta osta ka väga kalli auto, kuid siis saab ta ka osalist hüvitist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii peaks see olema reguleeritud kõikide ametite tasandil.
Täpselt samasuguselt peaks iga riigiametnik ja riigikogu liige eristama oma isiklikud ja ametisõidud. Sõidupäeviku pidamine pole kaugeltki nii suur koormus, millega ei saaks hakkama üks keskmine ametnik. Vallavanemana tööl olles pidasin päevikut ja maksin iga kuu oma isiklikud sõidud valla kassasse tagasi. Loetelu võiks tegelikult pikendada, mida üldse riigiametnikud töö juures isiklikeks otstarveteks kasutavad. Ka riigikogus, ka mina. Sõitude kohta päeviku pidamine ja seeläbi kuluhüvitiste kasutamine oleks ausam ja läbipaistvam.
Isiklikult arvan, et siin on peidus suur rahaline reserv, mille tulemusena võiks püüda tasakaalustada nii õiglustunnet autode kasutamise osas kui ka suurendada riigieelarve mahtu.
Ütlesin selle välja ka ühes Foorumi saates, et alustama peaks maavalitsuste, omavalitsuste, riigikogu liikmete autode sõitude ja kulude revideerimisega. Küsisin ka rahandusministrilt, kas riigikogu liikme auto on tema isiklik või ametiauto ja kuidas seda käsitleda kuluhüvitiste ja erisoodustusmaksu seisukohalt. Minister vastas, et te (riigikogu liikmed) võite seda arutada suures saalis riiklikult olulise küsimusena. Arvan, et ongi oluline küsimus ja sellega peaks ka alustama. Kuigi ma sain aru, et minister tegi lihtsalt nalja.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele