• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    SLK: Palo jutt ausast konkurentsist on jama

    Tõnis RihvkFoto: Raul Mee

    Saaremaa Laevakompanii (SLK) seab tugeva kahtluse alla majandusministeeriumi tegevuse ja ausa konkurentsi järgimise ning ettevõtte hinnangul võib ministeerium olla rikkunud ka seadust.

    Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki hinnangul on nii MKMi kui ka minister Palo käitumine vastuoluline, sest vastavalt riigihangete seadusele ja konkurentsiseadusele ei tohiks hanget läbi viia sama ametiasutus ega inimesed, kes on seotud hankes osaleva ettevõttega – antud juhul Tallinna Sadama ja selle tütarettevõtetega.
    SLK tegi ka taotluse komisjoni väljavahetamiseks, ent vaatamata sellele tehti hankeotsus nimetatud taotlust lahendamata, teatas ettevõte.
    Lisaks on vaidlustatud nii Väinamere Liinid OÜ mittekvalifitseerimine esimesel parvlaevateenuse hankel ning praeguseks ka TS Laevad OÜ ja OÜ TS Shipping alusetu kvalifitseerimine äsjalõppenud hankel.
    "Rõhutame, et esimese nimetatud hanke puhul on riigihangete vaidlustuskomisjon juba rahuldanud Väinamere Liinid OÜ taotluse esialgseks õiguskaitseks ning seetõttu on MKM-il keelatud nimetatud vaidlustuskomisjoni otsusega mis tahes hankelepingute sõlmimine," ütles Rihvk. Tema sõnul on seda enam kummastav lugeda Tallinna Sadama kommentaari, nagu nad hakkaks lähinädalatel sõlmima laevaehituslepinguid.
    SLK väidab jätkuvalt ekspertiisi ja senise kogemuse põhjal, et olukorras, kus laevade projekteerimist ei ole veel alustatudki, ei ole võimalik 1.oktoobriks 2016 suursaarte ja mandrivahelisele liinile tuua kõigile nõuetele vastavaid nelja uut parvlaeva. Seetõttu on riik võtmas suurt riski, kus praegu paberile joonistatud kokkuhoiuskeem muutub kokkuvõttes liialt kalliks projektiks, mille läbikukkumise tõenäosus on suur, lisas Rihvk.
    SLK andmetel ei ole teada ühtegi laevafirmat, kellel oleks Tallinna Sadamaga siduv leping, kus oleks välja toodud laeva tehnilised näitajad, võimekus ja täpne hind.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Massiimmigratsiooni hirmujutu ees põnnamine hoiab majandust kinni
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ülirange sisserännu kvoodi asendamisele mõistlike kitsendustega ei järgne massiimmigratsiooni ega äärmusrahvuslike mõtete populaarsuse plahvatuslikku tõusu, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti aktsiaturg jätkas nädalat miinuses
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
Balti koondindeks Baltic Benchmark langes täna 1,92%; põhinimekirjast sulgusid plusspoolel vaid kolm aktsiat.
Raadiohommikus: Kilvar Kessleri suured plaanid ja Rikaste TOPi uued tulijad
Küsime teiseks ametiajaks valmistuvalt finantsinspektsiooni juhilt Kilvar Kesslerit, mida ta peab seni oma suurimateks töövõitudeks ja mis pole päris nii välja kukkunud, nagu ta soovis. Saame ka teada, kas Danske panga rahapesuloos on oodata mingeid uusi pöördeid ning sedagi, millised on kolm uuendust, mida Kessler plaanib finantsinspektsioonis läbi viia.
Küsime teiseks ametiajaks valmistuvalt finantsinspektsiooni juhilt Kilvar Kesslerit, mida ta peab seni oma suurimateks töövõitudeks ja mis pole päris nii välja kukkunud, nagu ta soovis. Saame ka teada, kas Danske panga rahapesuloos on oodata mingeid uusi pöördeid ning sedagi, millised on kolm uuendust, mida Kessler plaanib finantsinspektsioonis läbi viia.
Euroopa andis Tallinna Haigla ehitamisele rohelise tule Puudu on 140 miljonit
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.
Euroopa Komisjon andis eile õhtul põhimõttelise heakskiidu Eesti taastekavale, sealhulgas Tallinna Haigla rajamise rahastamiseks 280 miljoni euro ulatuses.