• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,14
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,14
  • 14.10.14, 16:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Palo: praamihankel võidutses hind

Majandusminister Urve Palo sõnul tagas Tallinna Sadamale võidu praamihankel madalaim hind.
Urve Palo
  • Urve Palo
  • Foto: Raul Mee, Äripäev
Kuidas olete rahul, et hanke võitis Tallinna Sadam?
Tallinna Sadam tegi avalikule konkursile odavaima pakkumise ja see oli määrav. Kui laevad kuuluvad riigi äriühingule, siis laevade omandamise ja sellega seotud kulude eristamine laevade opereerimise kuludest võimaldab suuremat läbipaistvust ja kontrolli avaliku raha kasutamise üle. See omakorda lihtsustab arusaamist ja debatti dotatsioonide suuruse ning piletihinna kujunemisel. Hea uudis on hiidlastele – kahe aasta pärast sõidab neil kaks uut laeva.
Kas on võimalik, et tehing jääb katki? Kui reaalne on, et konkurent vaidlustab hanke?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Meil ei ole täna põhjust arvata, et tehing jääb katki. Võimaliku vaidlustamise kohta tuleks küsida teiselt pakkujalt.
Kuivõrd võib kindel olla, et parvlaevad saavad kahe aastaga valmis? Kas võimalik konkurentide edasivaidlustamine võib protsessi aeglustada?
Tallinna Sadam on veendunud ja riigile kinnitanud, et nad suudavad laevad hankida ja meil pole põhjust selles kahelda.
Kas teate, kellelt Tallinna Sadam laevad hangib? Kellelt?
Palun küsige ettevõtte käest täpsemalt, võimalik, et enne lepingute sõlmimist nad ei saa ka avalikustada.
Kuidas suhtute sellesse, et riigi hanke võitis riigiettevõte? On see hea mõte, et operaatoriks saab riik ise?
Kõige olulisem on see, et praamiliiklus saarte vahel jätkuks vähemalt samas mahus ja kvaliteedis kui praegu ja pole vahet, kas seda teeb riigi või eraettevõte. Küsimus oli eelkõige hinnas ja Tallinna Sadam pakkus parimat hinda. Sealjuures operaator ei pea olema tingimata Tallinna Sadam ise.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele