Virge Haavasalu • 30. märts 2015 • 2 min
Jaga lugu:

Sportlandi juht: iga päev algab nullist

SportsDirecti spordikaupade kauplus Ülemiste kaubanduskeskuses.  Foto: Raul Mee

Jaekaubanduses algab iga päev nullist ja seitse päeva nädalas peab enda eksistentsi õigustama, sest kliendid hääletavad rahakoti ja jalgadega, ütles nii Sportlandi kui ka SportsDirecti poode pidava ASi Sportland Eesti juhatuse esimees Gerd Kiili.

SportsDirect

Suurbritannia spordikaupade müüja, kellel on lisaks veebipoele ca 400 kauplust, sealhulgas kaks poodi Eestis. Esimene neist avati mullu oktoobri lõpus Ülemiste keskuse laiendatud osas, ja teine avati eelmisel nädalal Norde Centrumis.

Sports Directi 2013. aasta kasum varasema aasta kevadest oli enne maksude tasumist 249,3 miljonit naela (315 mln eurot). Käive tõusis aastaga 24 protsenti ning oli 2,7 miljardit naela (3,4 mld eurot). Enamik Sports Directist kuulub Briti miljardärile Mike Ashley’le, kes on tuntud ka kui jalgpalliklubi Newcastle United omanik, mille ta ostis umbes 135 miljoni naela eest.

2013 mais omandas Londoni börsifirma Sports Direct International 60% osaluse Eesti spordikaupade jaemüügi liidris Sportland. Praeguseks on sõlmitud ka kokkulepe ülejäänud 40% ostmiseks. Sports Directi majandusaasta aruande kohaselt maksis 60protsendiline osalus Sportlandis 6 miljonit naela ehk 7,5 miljonit eurot.

allikas: ettevõte

„Jaekaubandus on sellepärast nauditav, et siin algab iga päev nullist ja pidevalt, seitse päeva nädalas peab enda eksistentsi õigustama, sest kliendid hääletavad rahakoti ja jalgadega,“ rääkis Kiili valitsevast olukorrast. Kuigi Kiili hinnangul on konkurents rõivatootjate seas tihe, uskus ta siiski sarnaselt teistele jaekaubandusettevõtete juhtidele, et ärikonjunktuur on kuue kuu pärast positiivne.  

Konjunktuuriinstituudi värske majandusbaromeetri järgi on märtsis jaekaubandusettevõtete viimase kolme kuu müük läinud antud sesooni kohta rahuldavalt, kuid võrreldes eelnevate kuudega  ja eelmise aasta märtsiga on väheneva müügiga kauplusi enam. 18% kauplustel on varud hooaja kohta liialt suured ja seetõttu ollakse ka uute tellimustega ettevaatlikumad.

„Meie tunnetasime survet laole ja seda mitte niivõrd turuolukorrast, vaid puhtalt ilmast tingituna jaanuari alguses ja reageerisime väga jõuliselt jaanuar-veebruar,“ rääkis Kiili. Selle tulemusel anti tema sõnul järgi planeeritud marginaalis, aga teisalt puhastati talvehooaja ladu ja tehti kõik endast olenev, et kevadkaupade saabumisel ei oleks ühtegi tagasilööki. „Pean tunnistama ausalt, et just Sportlandi kontseptsioon ei ole olnud märtsi lõpuks 100% uute kollektsioonidega kaetud. Täna on,“ märkis Kiili.

Olukord ei lähe kergemaks

Järgneval kolmel kuul ootab baromeetri järgi müügi kasvu veidi üle poolte kaupluste juhte. Ärikonjunktuuri tervikuna hindas kaubandussektoris praegu rahuldavaks pea kaks kolmandikku juhte, kuid 15% ettevõtteid hindas konjunktuuri halvaks. Kõige rahulolematumad on garderoobikauplused, kus iga kolmas kauplus hindas ärikonjunktuuri halvaks.

Ka Kiili hindas ärikonjunktuuri rahuldavaks. „Kindlasti on oma osa riidekaupluste nurinas väga tugevas konkurentsis,“ uskus ta. „H&M on turul nüüd olnud juba piisavalt, et omi trumpe välja mängida. SportsDirect mängib sportlikus vabaajas väga suurt rolli, lisaks on turul ju olemas ka kõik teised kiirmoetegijad.“  

Kindlasti ei lähe olukord Kiili sõnul kergemaks. „Eks siin on ikka igaühel asju ära teha: positsioneering, hinnastamine, turundus, teenindus, aga ka loomulikult asukohad,“ rõhutas ta.

Kommenteerides mullu oktoobris esimese ja möödunud nädalal teise poe avanud SportsDirecti olukorda, ütles spordipoodide juht, et Suurbritannia spordikaupade müüja turuletulek on läinud väga edukalt. „Müük on olnud ootuspärane ja kogu strateegia selle kontseptsiooni positsioneerimisel ennast õigustanud,“ kinnitas Kiili. „SportsDirect läbi veebi oli eestlaste poolt juba ammu hästi tuntud ja võib öelda ka armastatud ning see tegi ka poodide avamise kergemaks ning kergemini planeeritavaks.“

Jaga lugu:
Seotud lood
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt