Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sportlandi juht: iga päev algab nullist

    SportsDirecti spordikaupade kauplus Ülemiste kaubanduskeskuses.Foto: Raul Mee

    Jaekaubanduses algab iga päev nullist ja seitse päeva nädalas peab enda eksistentsi õigustama, sest kliendid hääletavad rahakoti ja jalgadega, ütles nii Sportlandi kui ka SportsDirecti poode pidava ASi Sportland Eesti juhatuse esimees Gerd Kiili.

    SportsDirect

    Suurbritannia spordikaupade müüja, kellel on lisaks veebipoele ca 400 kauplust, sealhulgas kaks poodi Eestis. Esimene neist avati mullu oktoobri lõpus Ülemiste keskuse laiendatud osas, ja teine avati eelmisel nädalal Norde Centrumis.

    Sports Directi 2013. aasta kasum varasema aasta kevadest oli enne maksude tasumist 249,3 miljonit naela (315 mln eurot). Käive tõusis aastaga 24 protsenti ning oli 2,7 miljardit naela (3,4 mld eurot). Enamik Sports Directist kuulub Briti miljardärile Mike Ashley’le, kes on tuntud ka kui jalgpalliklubi Newcastle United omanik, mille ta ostis umbes 135 miljoni naela eest.

    2013 mais omandas Londoni börsifirma Sports Direct International 60% osaluse Eesti spordikaupade jaemüügi liidris Sportland. Praeguseks on sõlmitud ka kokkulepe ülejäänud 40% ostmiseks. Sports Directi majandusaasta aruande kohaselt maksis 60protsendiline osalus Sportlandis 6 miljonit naela ehk 7,5 miljonit eurot.

    allikas: ettevõte

    „Jaekaubandus on sellepärast nauditav, et siin algab iga päev nullist ja pidevalt, seitse päeva nädalas peab enda eksistentsi õigustama, sest kliendid hääletavad rahakoti ja jalgadega,“ rääkis Kiili valitsevast olukorrast. Kuigi Kiili hinnangul on konkurents rõivatootjate seas tihe, uskus ta siiski sarnaselt teistele jaekaubandusettevõtete juhtidele, et ärikonjunktuur on kuue kuu pärast positiivne.  
    Konjunktuuriinstituudi värske majandusbaromeetri järgi on märtsis jaekaubandusettevõtete viimase kolme kuu müük läinud antud sesooni kohta rahuldavalt, kuid võrreldes eelnevate kuudega  ja eelmise aasta märtsiga on väheneva müügiga kauplusi enam. 18% kauplustel on varud hooaja kohta liialt suured ja seetõttu ollakse ka uute tellimustega ettevaatlikumad.
    „Meie tunnetasime survet laole ja seda mitte niivõrd turuolukorrast, vaid puhtalt ilmast tingituna jaanuari alguses ja reageerisime väga jõuliselt jaanuar-veebruar,“ rääkis Kiili. Selle tulemusel anti tema sõnul järgi planeeritud marginaalis, aga teisalt puhastati talvehooaja ladu ja tehti kõik endast olenev, et kevadkaupade saabumisel ei oleks ühtegi tagasilööki. „Pean tunnistama ausalt, et just Sportlandi kontseptsioon ei ole olnud märtsi lõpuks 100% uute kollektsioonidega kaetud. Täna on,“ märkis Kiili.
    Olukord ei lähe kergemaks
    Järgneval kolmel kuul ootab baromeetri järgi müügi kasvu veidi üle poolte kaupluste juhte. Ärikonjunktuuri tervikuna hindas kaubandussektoris praegu rahuldavaks pea kaks kolmandikku juhte, kuid 15% ettevõtteid hindas konjunktuuri halvaks. Kõige rahulolematumad on garderoobikauplused, kus iga kolmas kauplus hindas ärikonjunktuuri halvaks.
    Ka Kiili hindas ärikonjunktuuri rahuldavaks. „Kindlasti on oma osa riidekaupluste nurinas väga tugevas konkurentsis,“ uskus ta. „H&M on turul nüüd olnud juba piisavalt, et omi trumpe välja mängida. SportsDirect mängib sportlikus vabaajas väga suurt rolli, lisaks on turul ju olemas ka kõik teised kiirmoetegijad.“  
    Kindlasti ei lähe olukord Kiili sõnul kergemaks. „Eks siin on ikka igaühel asju ära teha: positsioneering, hinnastamine, turundus, teenindus, aga ka loomulikult asukohad,“ rõhutas ta.
    Kommenteerides mullu oktoobris esimese ja möödunud nädalal teise poe avanud SportsDirecti olukorda, ütles spordipoodide juht, et Suurbritannia spordikaupade müüja turuletulek on läinud väga edukalt. „Müük on olnud ootuspärane ja kogu strateegia selle kontseptsiooni positsioneerimisel ennast õigustanud,“ kinnitas Kiili. „SportsDirect läbi veebi oli eestlaste poolt juba ammu hästi tuntud ja võib öelda ka armastatud ning see tegi ka poodide avamise kergemaks ning kergemini planeeritavaks.“
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Lihavõttepühad kõigutasid Tallinki sõitjate arvu kuuendiku võrra
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Tallinki reisijate ja sõiduautode veomaht kahanes aprillis, ettevõte toob põhjuseks lihavõttepühad.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.