• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eversheds: firmad müügis osade kaupa

    Maivi Ots.Foto: Arno Mikkor

    Rahvusvahelise advokaadibüroo Eversheds täna avaldatud ülemaailmses uurimuses selgus, et iga neljanda ettevõtte M&A (ühinemise ja omandamise tehingute) fookus on suunatud oma ettevõttest osade müümisele.

    Ligi pooltel ettevõtetel on kavas nii müük kui ost ja neist iga teine plaanib juba järgmisel aastal mõne üksuse müüki.
    Peamiselt müüdi või plaanitakse müüa ettevõtte põhitegevusega mitteseotud osi. Ligi 40% vastajatest tõi müügi põhjuseks vajadust keskenduda enam põhitegevusele. Veel toodi põhjusena välja muutunud turusituatsiooni, vajadust vabaneda vähetulusatest varadest, pingelist finantsolukorda ja seadusandlusest tulenevaid mõjusid.
    Eversheds’i uuringust selgub, et müügitehingud on muutunud aina keerulisemaks ja protsess pikemaks. Lihtsamad müügiprotsessid kestsid 3-6 kuud, keerukamad aga 1-2 aastat. Eversheds Ots&Co juhtivpartner Maivi Ots ütles, et kuna ettevõtted on muutunud väga integreerituks- tütarühingud jagavad ühiseid teenuskeskuseid ja IT süsteeme- on sageli suureks väljakutseks üldse defineerida, mida täpselt müüakse ning mis on selle väärtus. "Samuti on järjest komplitseeritum müüdava osa eraldamine ühistest protsessidest, eriti IT-st ning hindamine, millist mõju müük avaldab järelejäänud osadele," märkis Ots.
    Uuringust selgus, et kõrgem hind ei ole ostja valikul määravaimaks. 54% vastajatest pidas hinnast olulisemaks teguriks tehingu kindlust. Seejuures mängis õiguslik taust olulist rolli. Ligi 70% juhtidest on müüki raskendava tegurina välja toonud keerukat õigussüsteemi ja selle mõju tehingu väärtusele. Ülepiiriliste tehingute raskemateks partneriteks peeti osapooli Euroopast, Hiinast ja Ladina-Ameerikast.
    Uurimus näitas ka selgelt juhtide mõttelaadi muutust müügi kavandamisel, ligi 60% vastanutest tundsid vajadust edaspidi müüki paremini ette valmistada. Enam kui 2/3 uuringus osalenud peajuristidest nentis, et müügiprotsesside kavandamine saab ostutehingutega võrreldes vähem tähelepanu. Varasem trend, kus ostjaga sõlmiti leping omamata mõlemale osapoolele sobivat projekti elluviimise plaani, on muutumas.
    Maivi Ots märkis, et ka Eesti ettevõtete seas on suhtumine müügiprotsessi juhtimisse muutumas tõsisemaks, eriti, kui ostja on teisest riigist. "Eesti ettevõtted on sageli pidanud üllatuma, kuivõrd põhjalikult välismaine ostja projekti ette valmistab. Kui müüja ei ole samasuguse detailsusega arvestanud, võib kogu müügiprotsessi kulukus ja ajakava hoopis uue suuna võtta.“
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kahetoalistele korteritele varsti enam ostjaid ei leidu
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Wise'i aktsia jätkab langust
Eelmise nädala algusest saadik on Eestis asutatud ja Londoni börsil noteeritud rahaülekandeteenust pakkuva Wise'i aktsia olnud tugevas languses. Kuigi vahepeal suutis aktsia veidi taastuda, siis nüüdseks on hind võtnud taas suuna allapoole.
Eelmise nädala algusest saadik on Eestis asutatud ja Londoni börsil noteeritud rahaülekandeteenust pakkuva Wise'i aktsia olnud tugevas languses. Kuigi vahepeal suutis aktsia veidi taastuda, siis nüüdseks on hind võtnud taas suuna allapoole.
Eesti sadamate kaubamaht kasvas üheksa kuuga jõuliselt
Statistikaameti andmetel suurenes Eesti sadamate kaubamaht selle aasta üheksa kuu jooksul võrreldes eelmise sama perioodiga 9%.
Statistikaameti andmetel suurenes Eesti sadamate kaubamaht selle aasta üheksa kuu jooksul võrreldes eelmise sama perioodiga 9%.
Bolti ja Pipedrive'i loojad investeerisid Eesti idusse, kes võistleb Amazoni ja Google'iga
Eesti idufirma Storadera on välja arendanud tehnoloogia, millega suudetakse pakkuda äriklientidele pilveruumi ligi 5 korda soodsamalt, kui seda teeb Amazon, Google ja Microsoft.
Eesti idufirma Storadera on välja arendanud tehnoloogia, millega suudetakse pakkuda äriklientidele pilveruumi ligi 5 korda soodsamalt, kui seda teeb Amazon, Google ja Microsoft.