Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus uuris automaksu võimalusi

    Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks.Foto: EPA

    Riik uuris, kas Eestis oleks mõledav sõiduautode maksustamine, mille kohta leiti, et see suurendaks küll maksutulu, kuid piiraks oluliselt inimeste liikumisvõimalusi, teatas riigikantselei.

    Eestis on transpordi maksustamine kütuseaktsiisi keskne, aktsiis moodustab 99% transpordilt kogutavatest maksutuludest.

    Veel rakendatakse Eestis Euroopa Liidus kohustuslikku raskeveokimaksu.

    See kehtib vaid 3 protsendile siin registreeritud sõidukitest ja maksutulu toob vaid 0,02% SKP-st.

    Uudist on muudetud. Algne, ERRi raadiouudistele viidanud variant ütles, et valitsus plaanib kütuseaktsiisi ja rakseveokimaksu kõrvale tuua uue maksuna veokite ja busside teekasutustasu, mis ei vasta tõele.
    Riigikantselei tellimusel valminud Ernst & Youngi uuringuga taheti välja selgitada, millised oleksid Eestis võimalikud maanteetranspordi maksustamise lahendused, mis ei halvendaks ebamõistlikult riigi konkurentsivõimet elu- ja ettevõtluskeskkonnana ning oleksid majanduslikult ja tehnoloogiliselt otstarbekad.
    Euroopa Liidu transpordipoliitika näeb tulevikus ette ühtlustada liikmesriikides autotranspordi maksustamise kord. Eesti on Soome kõrval ainuke EL liikmesriik, kus pole raskeveokitele kehtestatud EL direktiivi kohast teede kasutamise tasu.
    Kümne välisriigi kogemusele tuginedes vaadeldi kolme alternatiivset lahendust: sõiduautode aastamaks, raskeveokite ajapõhine teekasutustasu ja raskeveokite läbisõidupõhine teekasutustasu. Leiti, et sõiduautode maksustamine võimaldaks küll suurimat maksutulu, kuid piiraks uuringu tegijate hinnangul maal elavate inimeste liikumisvõimalusi. Sellise maksu kehtestamine eeldaks kompenseerivate meetmete rakendamist.
    "Sõiduautode maksustamist me isegi ei kaalu, kuna sellist ülesannet ei ole valitsus pannud ja sellist ülesannet või eesmärki ei sisalda ka koalitsioonikokkulepe. See on välistatud," kinnitas majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ERRile.
    Raskeveokite ajapõhise või läbisõidupõhise teekasutustasu rakendamise korral soovitatakse aga eelistada ajapõhist maksustamist, mida kohaldataks ka Eesti teedevõrku kasutavatele välisvedajatele.
    Sõiduautode aastamaks oleks analüüsitud alternatiividest kõige kiirema tasuvusajaga. Kui aastamaks oleks näiteks 177 eurot, tooks see riigikassasse 53 miljonit eurot aastas.
    Eestis on transpordimaksudest kasutusel vaid kütuseaktsiis ja kõikidele EL liikmesriikidele kohustuslik registripõhine raskeveokimaks
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

4000eurosele elektrile pole häid vabandusi. Tegutsegem!
Nord Pooli pakkumiste esitamise ja aktsepteerimiste süsteem tuleb väga kriitilise pilguga üle vaadata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Nord Pooli pakkumiste esitamise ja aktsepteerimiste süsteem tuleb väga kriitilise pilguga üle vaadata, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kansas City Föderaalreservi juht: intresside tõstmine peatub alles siis, kui oleme veendunud inflatsiooni allapoole tulemises
Kansas City Föderaalreservi juht Esther George ütles neljapäeval peetud kõnes, et intresside tõstmine peatub alles siis, kui ollakse täielikult veendunud, et inflatsiooninumber tuleb allapoole.
Kansas City Föderaalreservi juht Esther George ütles neljapäeval peetud kõnes, et intresside tõstmine peatub alles siis, kui ollakse täielikult veendunud, et inflatsiooninumber tuleb allapoole.
Reaalajas börsiinfo
Bigbank: majanduses pole midagi seisma jäänud
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Bigbanki Eesti üksuse juht Jonna Pechter ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et klientide käitumine majanduse jahtumist ei näita ning laenutaotluste arv ei ole kahanenud.
Sündmused Ukraina tuumajaama lähistel Eestile kiirgusohtu ei kujuta
Keskkonnaamet teatas, et jälgib kiirguse taset Eestis ööpäevaringselt ning kiirgustase Eestis ja lähiriikides püsib stabiilne.
Keskkonnaamet teatas, et jälgib kiirguse taset Eestis ööpäevaringselt ning kiirgustase Eestis ja lähiriikides püsib stabiilne.
Haapsalu linnapea loodab raudtee jaoks raha saada ikkagi taasterahastust
Plaan on valitsusele ja Euroopa Komisjonile selgitada, et raudtee ehitamine ei kalline, kirjutab pressiteates Haapsalu linnapea Urmas Sukles.
Plaan on valitsusele ja Euroopa Komisjonile selgitada, et raudtee ehitamine ei kalline, kirjutab pressiteates Haapsalu linnapea Urmas Sukles.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.