Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    100 miljonit 100 töötajaga

    MarkITi tegevjuht Andres Agasild näeb, et efektiivsus annab turgudel konkurentsieelise.Foto: Andres Haabu

    Ettevõtetele IT-toodete hankeks veebikeskkonda pakkuv MarkIT omandas enamusosaluse Norra konkureerivas ettevõttes. Suurem plaan on jõuda kokku 100 miljoni eurose käibeni 100 töötajaga.

    Kui paigutada MarkIT Äripäeva infotehnoloogia- ja arvutifirmade viimasesse TOPi, olnuks ta 51,3 miljoni euroga kõige suurema käibega selle ala firma Eestis. Edetabeli võitnud Nortali käive oli 41,8 miljonit eurot. MarkIT Holdingut Äripäeva TOPidest aga ei leia, sest neil on 2014. aasta majandusaruanne esitamata.
    MarkIT klientidest nimekamad on Western Union, Johnson&Johnson, Deloitte, ABB, Spotify, Radisson Hotels, Michelin ja Transferwise.
    Värskelt omandatud enamusosalus Norra ettevõttes ePartner toob MarkIT kliendiks ka Norra telekommunikatsiooniettevõtte Telenor. “Neil on Telenor Norra kohalik klient, aga meie saame neile pakkuda teenuseid ka kõikides teistes riikides ja see on hästi suur käibe kasvu võimalus,” ütles MarkIT Holding ASi tegevjuht Andres Agasild. 
    „Ma näen, et kui me kombineerime nende lokaalse tarne mudeli meie tsentraalse tellimise mudeliga, võidame me rohkem rahvusvahelisi kliente ja kasvame koos,“ leidis ePartneri tegevjuht Hans Erik Robbestad. 

    63,9 miljonit eurot oli MarkITi käive möödunud aastal.

    MarkIT koondab ettevõtete jaoks hulgimüüjate IT-kaubad arvutitest viirusetõrje ja printeritahmani ühte andmebaasi, kust klient läbipaistvalt hindu võrreldes ostu teeb. Paari tööpäeva jooksul saabub kaup kliendile kontorisse.

    MarkIT kaudu tehakse aastas umbkaudu 100 000 tellimust, millest 67% on täiesti automaatsed.

    MarkIT tegutseb aastast 2003.

    ePartneris on MarkITil esialgu 51% osalus.

    ePartneri klientidest kuuluvad paljud Norra ettevõtete TOP20 hulka.

    Konkurendi ost annab kiirema kasvu
    Välisturgudel loob MarkIT peamiselt kohalikud tütarettevõtted, mida hallatakse alguses Tallinnast. Vähehaaval palgatakse inimesed ka kohapeale ning lõpuks kasvab kontor koos käibe ja töötajatega. Eesmärk on igas kontoris kaheksa inimest ja 10 miljonit eurot. See aga võtab aega ja on kulukas, mistõttu siseneti ka Soome turule ostu kaudu.
    “Kui me saame ettevõtte, kellel on olemas kliendibaas ja meeskond on koos, on see rahaliselt  natuke soodsam sisenemise viis,” selgitas Agasild. “Lõpuks viie aasta pärast on see ikkagi MarkIT Norway,” lisas ta. ePartner ongi praegu kaheksa töötaja ja 7,5 miljonilise käibega sama suur kui üks MarkITi tütar. Järgmise viie aasta jooksul kavatseb ettevõte kasvada 15 miljoni eurose müügituluni.
    Ka Norras oli MarkIT tegelikult tütarettevõtte loonud, kuid ePartner pakkus niivõrd sarnast teenust, et ettevõtted pidasid tulusamaks sealsel turul koos kasvada. Oluline oli ka ettevõtte 16aastane kogemus Norras ja suured kliendid. Ettevõtted on teinud eelkokkulepe, et lõpuks omandab MarkIT Norra partneri täielikult.
    Agasilla sõnul teeksid nad selliseid oste rohkem, kui leiaksid veel sarnaseid ettevõtteid. “Me ei taha osta lihtsalt suvalist ettevõtete gruppi, sest me oleme hästi fokuseeritud. Me tahame leida kellegi, kelle äri on nii lähedane meie ärile kui vähegi võimalik, aga selliseid, kes oleks fokuseeritud IT e-kommertsile B2B (ettevõttel ettevõttele - toim) sektoris, on tegelikult päris vähe.”
    ePartner võtab üle MarkITi tarkvara, mis on Agasilla kinnitusel Norra ettevõtte omast parem, ja 1. maist hakkavad sealsed kliendid kasutama Eestis loodud lahendust. Norra rahvusvaheliselt tegutsevatele klientidele annab see võimaluse koondada oma IT ostmine ühele platvormile 28 riigis.
    Sihib suuri kliente
    MarkIT pikaajaline eesmärk Norra turul on pakkuda konkurentsi kohalikele suurtele nagu Atea. Atea mullune käive oli muljetavaldavad 2,94 miljardit eurot. Ettevõtte tegevjuht Steinar Sønsteby MarkITit ja ePartnerit seetõttu ei pelga, märkides, et selge turuliidrina Põhjamaades ja Baltikumis on Atea suurema käibega kui nende kümme suuremat konkurenti kokku. „Turuliidrina jälgime Norra konkurentsimaastikku lähedalt ja väikese käibega ePartnerit me turul ei kohta, eriti keskmiste ja suurte klientide puhul,“ oli Sønsteby kindel.
    „Kui me vaatame Ateat konkreetselt Norra turul, siis ta on seal päris suure käibega, samas aga tegeleb väga paljude asjadega,“ ütles Agasild ja leidis, et nad suudavad kvaliteetsele e-hanke teenusele keskendununa pakkuda klientidele alternatiivi suurele Ateale. „See on selline Taaveti ja Koljati situatsioon igal juhul, kus me väikse ettevõttena püüame saavutada edu konkurentsis ettevõtetega, kes on meist sadu kordi suuremad. Me ikkagi ju konkureerime Ateaga Norra kõige suuremate klientide juures,“ pidas ta võimalikuks ePartneriga suuri kliente püüda. „Muidugi nende jaoks on see tänane number väga väike, aga MarkIT tervikuna oleks 100 miljoniga ikkagi Euroopa turu mõttes juba miski,“ jäi Agasild tuleviku suhtes optimistlikuks.

    Investorid MarkIT arenguga rahulJaan Pillesaar, MarkIT omanikeringi kuuluva Helmese tegevjuht

    Minul on investorina ja Helmese esindajana nõukogus hea meel, et ePartneri tehing sai lõplikult allkirjastatud. Tehingu ettevalmistus käis juba ammu ja MarkIT juhtkond on siin teinud väga head tööd. Liiga tihti selliseid uudiseid ju ei näe, kui Eestist alguse saanud ettevõte ostab teistel turgudel ettevõtteid.

    ePartneri aktsiate omandamine on kõikidele osapooltele hea uudis. ePartneri kliendid saavad hakata kasutama MarkIT rahvusvahelist tarkvaraplatvormi ja müügivõrku ning teistpidi saavad MarkIT suured rahvusvahelised kliendid oma tellimusi hallata nüüd ka Norra turul. Norra ettevõtte omandamisega katab MarkIT Euroopat juba praktiliselt täielikult.

    MarkIT on ka varem välisettevõtteid ostnud ja plaan on teha seda ka tulevikus.

    Konkurent hoiab silma pealRuslan Štšerbjuk, Atea Eesti tegevjuht

    Kindlasti jälgime väikesel turul nagu Eesti konkurentide tegemisi. IT-toodete müük e-kanalites on kasvav trend ning ka Atea plaanib seda võimalust veelgi enam turundada. Atea Eesti kogukäibest, mis 2015. aastal oli ligi 16 miljonit eurot, moodustab müük e-kanalites praegu ca 10%. Seega on MarkIT meie konkurent siiski vaid piiratud osas meie äritegevusest, kuigi tegemist on tubli tegijaga turul ja laienemisplaanid Norras toovad ettevõttesse kindlasti täiendavat kompetentsi. Näeme, et peale IT-toodete ostu e-kanalite kaudu vajavad kliendid, eriti keskmised ja suured ettevõtted, keerulisemaid IT-lahendusi.

    Seljatasid Amazoni
    „Meie rahvusvahelised kliendid ei piirdu kindlasti Euroopaga, seega meie ka ei saa piirduda,“ rääkis Agasild tulevikuplaanidest. Seetõttu on MarkIT liikunud juba Ameerika Ühendriikidesse ega kavatse peatuda. Sel aastal avab ettevõte teenuse Türgis ja kontori Prantsusmaal, kus on neil suurklient Michelin. Edasi vaatab Aasia poole. „Me tahame olla oma rahvusvaheliste klientide jaoks, kellega me oleme alustanud, selline partner, keda nad saavad kasutada lõppkokkuvõttes mitte täiesti globaalselt, aga peamistel turgudel tarnijana,“ ütles Agasild.
    Möödunud aastal teenis MarkIT 84 inimesega 63,9 miljonit käivet. Järgmisena tahab ettevõte jõuda 100 miljoni eurose käibeni 100 töötaja kohta, millega tagada e-kommertsi ettevõtete seas efektiivsusega kindel esikoht. Euroopa turuliider Bechtle teenis töötaja kohta 654 000 eurot, endine liider Amazon kukkus 464 000eurose käibeni ühe inimese kohta. „Me ei saa olla suuremad, aga me saame olla efektiivsemad,“ leidis Agasild.
    „Meie efektiivsus annab meile suhteliselt madala kulutaseme. Kas või Poolas saame me oma teenusega konkureerida suurte konkurentide turul, aga samal ajal meil on tegelikult seitsme töötajaga kontor,“ tõi Agasild näite. Ta kinnitab, et enamik nende kontoritest on teel 10 miljoni eurose käibe teenimiseni ja suurematel turgudel on juba saavutatud miljon eurot käivet töötaja kohta. „Paari aasta pärast võiks see sada miljonit saja inimesega olla küll saavutatav. 2018. aastal, ma arvan, oleme sellele juba lähedal.“
  • Hetkel kuum
Kai Realo: riigi konkurentsivõime ei teki üleöö, ka majandust tuleb juhtida
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Kolmas languspäev järjest viis Nvidia korrektsiooni
Lühidalt maailma väärtuslikuma börsifirma positsiooni hoidnud Nvidia aktsia on langenud kolme börsipäevaga kokku 12% ja jõudnud korrektsiooni.
Lühidalt maailma väärtuslikuma börsifirma positsiooni hoidnud Nvidia aktsia on langenud kolme börsipäevaga kokku 12% ja jõudnud korrektsiooni.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Külm kaup püsib tänavu endiselt kuum: jäätisetootja tegi mais rekordkäibe
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Maailma autohiidudele tootev firma tegi käiberekordi. „Mis siin öelda, eks ikka tuleb rahul olla“
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
EL lisas 27 Vene varilaevastiku alust sanktsioonide nimekirja
Euroopa Liit lisas täna sanktsioonide nimekirja 27 Venemaad abistanud laeva, peamiselt nafta- ja gaasitankerid. Üks sanktsioneeritud laevadest on parasjagu Eesti majandusvetes ankrus.
Euroopa Liit lisas täna sanktsioonide nimekirja 27 Venemaad abistanud laeva, peamiselt nafta- ja gaasitankerid. Üks sanktsioneeritud laevadest on parasjagu Eesti majandusvetes ankrus.
Norra meretuuleparkide arendaja paneb Saaremaa külje all püsti sada tuulikut
Rahvusvaheline meretuuleparkide arendaja ja Norra omanikega Deep Wind Offshore võitis enampakkumisel Saaremaa külje all asuva Saare 2.1 mereala.
Rahvusvaheline meretuuleparkide arendaja ja Norra omanikega Deep Wind Offshore võitis enampakkumisel Saaremaa külje all asuva Saare 2.1 mereala.