Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valio Laeva tehas areneb edasi vaatamata kriisile piimanduses

    Valio Laeva tehas areneb edasi vaatamata kriisile piimandusesFoto: Meelika Sander-Sõrmus

    Kui ei areneks, oleks meie piimatootjatel veelgi raskem - nii arvab Valio Eesti ASi juht Maido Solovjov. Ära ei tasu unustada ka pidevat tootearendust ja turundust, selleks on aga vaja investeerida tööjõudu ja seadmetesse

    Tartu külje all Laeva külas paikneva Valio Laeva Meierei tehase tegevjuht Andrus Mölder rääkis, et ettevõte annab tööd rohkem kui 200le inimesele, tänavu on lisandunud 40 uut töötajat. "Laeva Meiereis kasutatav toorpiim tarnitakse suurel määral Järvamaa ja Tartumaa farmidest, samuti aga teistest suurfarmidest üle Eesti, näiteks tuleb piim ka hetkel raskes olukorras olevast Halinga farmist. Kokku tarnime piima 34st farmist ja keskmiselt võtame piima vastu 275 tonni päevas," lausus Mölder. 
    Olulised investeeringud. Ettevõtte juht Maido Solovjov rääkis, et investeerima peab. Ja seda nad teevad igal aastal, keskmiselt 4 miljoni euro ulatuses. "2015. aastal oleme investeerinud kokku 3,5 miljonit eurot. Laiendasime Valio Võru tehases Forte juustulao pinda, ostsime Forte juustu pakkeliini ja soetasime sinna ka riivjuustu liini. Laeva Meiereis valmis aga uus tankisaal," rääkis Solovjov.
    Laeva Meierei tegevjuht Andrus Mölder kinnitas, et investeering uude tankisaali on ennast juba praegu ära õigustanud. "Vajadus selle järgi oli suur. Uutes tankides hapnevad keefir ja jogurt. Viimasel ajal on aga tarbijate huvi keefiritoodete järgi hüppeliselt kasvanud ja nii on hetke tootmisvõimsuses saavutatud juba taas maksimum," ütles Mölder, kelle sõnul on nüüd meierei maksimaalne tootmisvõimsus 83 miljonit kilogrammi piimatooteid aastas.
    Üldse on Laeva meiereisse investeeritud meierei alguspäevist kuni tänaseni 40 miljonit eurot. "Alates meierei loomisest 1995. aastal on siinsesse tootmiskompleksi investeeritud kokku 40 miljonit eurot. Tootmismaht on meiereis selle ajaga kasvanud üle kaheksa korra. Kõik, mis toodame, suudame õnneks ka turustada," lausus Mölder. Ta lisas, et kui otsida tootmises kitsaskohti, siis on need eelkõige seotud tööjõuga, just lihttööjõudu on Tartu lähistele raske leida, kuigi ettevõtte poolt on pakkuda head töötingimused ja käib ka töölisbuss.
     
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.